Nordnet: Private vender Pandora ryggen

De private investorer hos Nordnet er ikke længere nær så begejstrede for smykkeproducentens aktie. Handlen i Pandoras aktie faldt dramatisk i september måned, og tilbage i toppen over de mest handlede aktier finder man Vestas, Mærsk og FLSmidth & Co.

”I flere måneder har Pandora- og Vestas-aktien skiftevis kæmpet om at være den mest handlede aktie hos de private investorer hos Nordnet, men det gevaldige kursfald i Pandora i august fik store konsekvenser for interessen for aktien. Selvom de mest aktive investorer foretrækker markeder med store kursbevægelser, er et fald på næsten 70% på en enkelt handelsdag, mere end de fleste kan overskue. Formentlig har det betydet, at mange af vores mest aktive investorer helt har droppet Pandora-aktien”, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

De fem mest handlede aktier i september måned var Vestas, Mærsk B, FLSmidth & Co, Danske Bank og Novo Nordisk.

Mest handlede aktier hos Nordnet:

Antal handler september 2011
Antal handler august 2011
1Vestas Wind Systems18.1911Vestas Wind Systems27.965
2Mærsk B12.7742Pandora27.098
3FLSmidth & Co.10.7153FLSmidth & Co.16.071
4Danske Bank8.5214Mærsk B14.301
5Novo Nordisk B5.9055Novo Nordisk B13.426
6Pandora5.8566Carlsberg B9.757
7Carlsberg B4.5427Danske Bank8.009
8DSV2.8068NKT Holding3.782
9NKT Holding2.3959Novozymes B3.424
10Novozymes B1.97210DSV2.894

Kilde: Nordnet Bank

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, landechef for Nordnet Danmark
Telefon: +45 24 29 15 00 eller +46 709890071
E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 370,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.