2017-08-09

Nordnet indgår partnerskab med IPsoft – forstærker kundeoplevelse med kunstig intelligens

Nordnet har indgået en aftale med det amerikanske selskab IPsoft, som er førende udbyder af digital arbejdskraft. Formålet er at forbedre kundeoplevelsen med hjælp fra kunstig intelligens. I løbet af efteråret 2017 vil Nordnets kunder i Sverige kunne interagere med Amelia, som er selskabets nye digitale medarbejder.

Det her er et spændende partnerskab og et helt logisk skridt for Nordnet. Amelia er resultatet af kognitiv forskning og verdens mest udviklede system for kunstig intelligens. Jeg ser frem til, at præsentere Amelia for vores kunder, når hun kommer til Danmark”, siger Niklas Odenwall, landechef i Nordnet Danmark.

Amelias første rolle bliver at guide de investorer, som vil oprette et aktie- eller pensionsdepot hos Nordnet og hjælpe dem med at aktivere de nye depoter. Amelia har evnen til hurtigt at lære nye områder, hun kan gennemføre dialoger og kan reagere på kundernes signaler og adfærd i realtid. Fordi Amelia er tilgængelig 24 timer i døgnet, har Nordnets kunder mulighed for at udnytte tjenesten, når det passer dem bedst. Amelia er den mest menneskelige og udbyggede platform for kunstig intelligens på markedet, udviklet siden 2005 og unik i evnen til at skabe personlige dialoger med kunder gennem analyse af samtaler, data og processer.

”De nordiske lande er meget progressive, når det handler om at anvende ny teknologi, som sætter fodaftryk på markedet”, fortæller Chetan Dube, CEO i IPsoft. ”Nordnets ambition er at blive den ledende digitale bank i Norden, og IPsoft er glade for at kunne stille kognitiv teknologi til rådighed, som kan bidrage til en stærkere kundeoplevelse til en brøkdel af hvad det ellers ville koste”.

Med Amelia vil Nordnet øge effektiviteten i kontakten med kunderne og på samme tid øge serviceniveauet.

”Vi har tårnhøje ambitioner, og vores mål er at bygge verdens bedste kundeoplevelse indenfor opsparing og investering. Det tror jeg ikke er muligt uden at supplere den menneskelige kundeservice med kunstig intelligens. Det her initiativ giver os mulighed for at tilbyde support og vejledning til vores kunder døgnet rundt og helt uden ventetid”, siger Niklas Odenwall.

For mere information, kontakt:

Niklas Odenwall, Landechef i Nordnet Danmark
tlf. +358 40 565 6043
E-mail: niklas.odenwall@nordnet.dk

Nordnet er en bank for investering i værdipapirer, og vi findes i Danmark, Sverige, Finland og Norge. Ideen bag Nordnet er at give kunderne kontrollen over deres penge og investeringer, og målet er at blive den foretrukne bank for investorer i Norden. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Files