2017-12-21

Nordnet utses till Årets Bank 2017

Privata Affärer har utsett Nordnet till Årets Bank. I sitt beslut lade juryn vikt vid ett stort antal produktlanseringar under året och den höga utvecklingstakt som finns på Nordnet.

Tidningen Privata Affärer, Nordens största privatekonomiska magasin, genomför varje år en kartläggning av de svenska bankerna och utser Årets Bank. Utmärkelsen delas i år ut för 27:e gången. I årets undersökning utses Nordnet till Årets Bank med motiveringen “Banken som gått i bräschen för att göra sparande enklare ökar tempot. Juryn gillar fler konkreta tjänster som kan förbättra våra läsares ekonomi”.

– Årets Bank är enligt mig den mest prestigefulla utmärkelsen en svensk bank kan tilldelas. Vi har fått upp takten i vår produktutveckling och det är roligt att juryn har uppmärksammat det, säger Peter Dahlgren, vd på Nordnet.

Under året har Nordnet lanserat flera nya tjänster och produkter. Exempel på dessa är robotrådgivning, direktinsättningar via Swish, ett utökat bolåneerbjudande och courtagefri handel i börshandlade produkter. Inom kort kommer Nordnets kunder uppleva kundservice med stöd av artificiell intelligens och genom ett samarbete med Tink kommer man kunna att se sitt sparande hos andra banker när man är inloggad hos Nordnet. Dessutom kommer en ny hemsida och app att lanseras under vintern.

– Vi har ambitiösa planer där en snabb och innovativ produktutveckling är kärnan i allt vi gör. Under året har vi tagit stora steg framåt och jag ser utmärkelsen som ett kvitto på den kompetens och energi som finns i det här bolaget, säger Peter Dahlgren.

Utmärkelsen ”Årets Bank” tilldelas i år Nordnet för andra gången. Första gången Nordnet fick priset var 2006. Nordnet har också 2011 erhållit utmärkelsen ”Årets lån” för Toppenlånet – privatlånet med Sveriges lägsta ränta.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Edström, PR-chef Nordnet
Tel: +46 70 421 84 66
E-post:
henrik.edstrom@nordnet.se

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.