2017-05-23

Peter Dahlgrenista Nordnetin uusi toimitusjohtaja

Nordnetin uudeksi toimitusjohtajaksi nimitettiin maanantaina Peter Dahlgren. Dahlgren toimi aiemmin SEB:n Life, Pension and Investment Management -yksikön johtajana ja kuului pankin johtoryhmään.

– Finanssialalla teknologia kehittyy nopeasti, sääntely lisääntyy ja asiakkaat ovat yhä tietoisempia vaihtoehdoistaan. Tässä toimintaympäristössä Nordnet on asemoitunut erinomaisesti: yhtiön 600 000 asiakasta ja 240 miljardin Ruotsin kruunun arvoinen sijoitusvarallisuus antavat vakaan pohjan yhtiön kehittämiselle. Yhtiön optimaalinen koko mahdollistaa myös ketteryyden ja nopean reagoimisen asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin, sanoo Nordnetin uusi toimitusjohtaja Peter Dahlgren.

Nordnet ostettiin hiljattain pois pörssistä. Yhtiö sai uuden hallituksen helmikuussa. Nyt yhtiöllä on myös uusi toimitusjohtaja.

– Dahlgren on vahva valinta uudeksi toimitusjohtajaksi. Dahlgrenilla on laaja-alaista kokemusta finanssisektorilta. Hän on yksi Ruotsin kokeneimmista säästämis- ja eläkeratkaisujen kehittäjistä ja ollut luomassa uusia digitaalisia ratkaisuja asiakkaille. Hänen missionsa on viedä Nordnet Pohjoismaissa seuraavalle tasolle, sanoo Hans Larsson, Nordnetin hallituksen puheenjohtaja.

Peter Dahlgren on syntynyt 1972. Hän on ollut töissä SEB:ssä vuodesta 2008 lähtien mm. sijoitusjohtajana, institutionaalisten asiakkaiden yksikön johtajana sekä Savings-yksikön johtajana ja viimeisimpänä tehtävänään hän on johtanut Life and Investment Management -yksikköä. Ennen siirtymistään SEB:iin Dahlgren työskenteli muun muassa Nordeassa, Skandia Liv:ssä ja AP7-rahastossa.

Lokakuussa 2016 Nordic Capital Fund VIII (“Nordic Capital”) ja Öhman Group (NNB Intressenter -yhtiön kautta) ostivat Nordnetin pois pörssistä. Helmikuussa pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa yhtiöön valittiin uusi hallitus, johon kuuluvat Hans Larssonin lisäksi Tom Dinkelspiel ja Jan Dinkelspiel Öhman Groupista, NC Advisory AB:n partneri ja Nordic Capitalin rahastojen neuvonantaja Christian Frick, NC Advisory AB:n hallituksen jäsen ja Nordic Capitalin rahastojen neuvonantaja Christopher Ekdahl sekä Blocket.se-palvelun perustaja Pierre Siri.

– Pörssin ulkopuolella oleminen ja vahvat, sitoutuneet omistajat ovat Nordnetille vahvuuksia. Nyt keskitymme rakentamaan parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen säästämisen ja sijoittamisen saralla. Se tarkoittaa, että meidän on ymmärrettävä entistä paremmin asiakkaidemme tarpeita ja kyettävä tuomaan entistä nopeammin markkinoille uusia ja parempia käyttäjäkokemuksia, tuotteita ja palveluja, toteaa Peter Dahlgren.

Nordnetin Suomen maajohtajana jatkaa joulukuussa 2016 tehtävässä aloittanut Suvi Tuppurainen.

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on pohjoismainen pankki, jonka kautta voi sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Nordnetin tavoitteena on antaa asiakkaille työkalut omien sijoitustensa hallintaan ja olla pohjoismaisten säästäjien ja sijoittajien ykkösvalinta. Tutustu meihin osoitteessa www.nordnet.fi tai www.nordnetab.com.