2017-05-03

Nordnet Markets – kaupankäyntiä ilman välityspalkkioita

Nordnet mullistaa sijoitusmarkkinoita poistamalla välityspalkkiot laajasta valikoimasta pörssilistattuja tuotteita ensimmäisenä pankkina Suomessa. Tänään lanseerattavassa Nordnet Marketsissa sijoittaja voi käydä kauppaa mm. tutuilla Suomi-osakkeilla, kuten Nokia ja Outokumpu, suosituilla indekseillä, kuten DAX ja OMXH25, sekä raaka-aineilla, kuten öljy ja kulta, ilman välityspalkkioita.

Pörssilistatut tuotteet ovat jo pitkään kasvattaneet suosiotaan. Nordnet Marketsin avulla haluamme tehdä kaupankäynnistä pörssilistatuilla tuotteilla helpompaa, edullisempaa ja selkeämpää. Nordnetin omat asiakkaat voivat käydä pörssikauppaa ilman välityspalkkioita, mutta tuotteet ovat saatavilla myös muiden pankkien asiakkaille. Sijoittajien toiveilla on suuri vaikutus tuotetarjontaan, lupaa Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Nordnet Markets sisältää lanseerausvaiheessa sertifikaatit pohjoismaisten säästäjien suosimiin kohde-etuuksiin, eli DAX- ja OMXS30-indeksit. Pari päivää myöhemmin lanseerataan mm. Suomen OMXH25, Norjan OBX-indeksi ja Tanskan OMXC25. Seuraavien viikkojen aikana markkinoille tuodaan lisää sertifikaatteja ja minifutuureja kohde-etuutena muut indeksit, osakkeet ja raaka-aineet. Nordnet Marketsin lopullinen tarjonta sisältää kokonaisuudessaan 6 000–8 000 eri tuotetta noin 500 eri kohde-etuudella.

Nordnet Marketsista löytyy tuotteita kaiken tyyppisille sijoittajille. Perussijoittaja valitsee ehkä laajaa osakeindeksiä seuraavan sertifikaatin ilman vipua, kun taas edistyneempää sijoittajaa voi houkutella korkeampi riski, kuten raaka-ainesertifikaatti vipukertoimella 10, kuvailee maajohtaja Tuppurainen.

Nordnet Marketsin pörssilistatut tuotteet tarjotaan asiakkaille Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa paikallisessa valuutassa. Tuotteiden liikkeeseenlaskijana ja markkinatakaajana toimii Nordea ja niillä käydään kauppaa Nasdaqissa Helsingissä, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa sekä Oslon pörssissä.

Tuotteet kantavat Nordnetin nimeä ja tarjoamme ne omille asiakkaillemme ilman välityspalkkioita. Nordea ja Nasdaq ovat asiantuntijuudellaan erinomaisia yhteistyökumppaneitamme, sanoo Tuppurainen.

Warrantti- ja sertifikaattimarkkinat ovat lähteneet vahvaan kasvuun Nasdaqin pohjoismaisilla markkinoilla viime vuosina paljolti yksityissijoittajien kasvaneen kiinnostuksen myötä. Toivotamme Nordnet Marketsin tervetulleeksi Nasdaq Helsinkiin. On hienoa, että yksityissijoittajilla on käytettävissä yksi uusi kanava, jonka kautta käydä kauppaa näillä tuotteilla, jatkaa Nasdaq Helsingin toimitusjohtaja Henrik Husman.

Lue lisää Suvi Tuppuraisen blogikirjoituksesta: bit.ly/nnmarkets

Tutustu Nordnet Marketsiin osoitteessa www.nordnet.fi/nordnetmarkets

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on pohjoismainen pankki, jonka kautta voi sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Nordnetin tavoitteena on antaa asiakkaille työkalut omien sijoitustensa hallintaan ja olla pohjoismaisten säästäjien ja sijoittajien ykkösvalinta. Tutustu meihin osoitteessa www.nordnet.fi tai www.nordnetab.com.