2006-10-05

18% flere aktiehandler og øget markedsandel

De private investorer gennemførte 105.096 handler i september måned hos internet-mæglerne mod 89.208 handler i september måned 2005. En stigning på 18 %. Internetmæglernes markedsandel, målt på antal handler på Københavns Fondsbørs, var på 12,03 % i september måned mod 10,67 % i september måned 2005.

”De private investorer har genvundet tilliden til aktiemarkedet, og mange investorer vender nu tilbage igen efter kursfaldet i maj måned. Aktivitetsniveauet hos de private investorer er højt, og mange investorer handler aktivt i mere risikobetonede aktier med store kursudsving. Vi ser også en meget stor interesse for norske olieaktier hvor kursudsvingene også er store,” siger Max Gandrup, Landechef hos Nordnet Danmark.

Topsil mest handlede aktie i september
Med 6.729 handler i september måned blev Topsil den mest handlede aktie hos private investorer. Med store kursudsving har Topsil været specielt de aktive investorers favoritaktie de seneste måneder. De fem mest populære aktier i september måned blandt de private investorer var Topsil, Vestas, Maersk B, GN Store Nord og TK Development.

Internetmæglernes Top 10 liste:

Antal handler september Antal handler august
1 TOPSIL 6729 1 VESTAS 13540
2 VESTAS 6719 2 TOPSIL 7009
FLS
INDUSTRIES
3 MAERSK B 5189 3 B 5100
GN STORE
4 NORD 5171 4 MAERSK B 4930
TK NOVO
5 DEVELOPMENT 5141 5 NORDISK B 4818
6 DSV 4210 6 DANSKE BANK 4405
FLS
INDUSTRIES GN STORE
7 B 3037 7 NORD 4085
8 DANISCO 2957 8 NOVOZYMES B 3503
NOVO
9 NORDISK B 2953 9 DSV 3450
10 GENMAB 2785 10 BO B 3406

Kilde: Nordnet Bank og Københavns Fondsbørs.
Internetmæglerne er Nordnet Bank og E*trade Bank.

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, Landechef, Nordnet Danmark,
Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk