2014-01-09

Alfred Berg ja Nordnet rahastoyhteistyöhön

Nordnet ja Alfred Berg aloittavat rahastoyhteistyön. 9.1.2014 alkaen Nordnet tarjoaa kaikkiaan 6 Suomeen rekisteröityä Alfred Berg -rahastoa ja yli 30 konsernin emoyhtiön, BNP Paribas Investment Partnersin, rahastoa.

Alfred Berg on Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimiva 150-vuotias omaisuudenhoitaja. Vuodesta 2009 yritys on toiminut itsenäisenä osana emoyhtiö BNP Paribas Investment Partnersia, joka hallinnoimillaan 473 miljardilla eurolla on maailman suurimpia varainhoitajia. Alfred Bergin hallinnoima omaisuus on arvoltaan yhteensä 18,2 miljardia euroa. Suomessa Alfred Berg tarjoaa niin yksityis- kuin institutionaalisille asiakkailleen omaisuudenhoitopalveluja sekä osake-, yhdistelmä- ja korkorahastoja kaikilta maantieteellisiltä alueilta kaikissa omaisuusluokissa. Alfred Berg työllistää Suomessa 30 henkilöä. Pohjoismaissa työntekijöitä on yhteensä 117.

Nordnetin valikoimaan tulee seuraavat Alfred Berg -rahastot:

Alfred Berg Europe
Alfred Berg Finland
Alfred Berg Small Cap Finland
Alfred Berg Optimal
Alfred Berg Obligaatio
Alfred Berg Korko

Muut Nordnetin tarjoamat BNP Paribas Investment Partnersin rahastot markkinoidaan BNP-, Parvest- tai Alfred Berg (Swe/Lux) -tuotenimillä.

Alfred Bergin saaminen mukaan Nordnetin kasvavaan rahastomaailmaan on pitkäjänteisen työn tulos. Asiakkaamme pääsevät nauttimaan näistä yhteistyön hedelmistä heti lanseerauksen jälkeen, iloitsee Nordnetin maajohtaja Niklas Odenwall.

Nordnet tarjoaa rahastomerkinnät ja -lunastukset kaikilla rahastoilla ilman palkkioita.

Lisätietoja antavat:

Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja
040 565 6043 / niklas.odenwall@nordnet.fi

Juhana Jatila, sijoitusjohtaja, Alfred Berg Omaisuudenhoito Suomi Oy
09 2283 2661/ juhana.jatila@alfredberg.com

Nordnet is a Nordic online bank with about 487,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.