2006-02-02

Analystjänsten Experterna utökas med två fondexperter

Idag utökas analys- och placeringstjänsten Experterna med två fondexperter. Två av Sveriges främsta fondutvärderare förvaltar tre fondportföljer som Nordnets kunder kan följa i realtid.

”Experterna är en succé. Vi har skyhöga besökssiffror på sidan och vi får otroligt positiv feedback från våra kunder. Nu utökar vi Experterna med att även innefatta tre fondportföljer där två av Sveriges främsta fondutvärderare fritt väljer bland de drygt 700 fonder som vi erbjuder på vårt fondtorg”, säger Jessica Gertun, Informationschef på Nordnet.

Tre fondportföljer
Fondexperternas startvärde är 1 000 000 kr per portfölj. Varje portfölj har olika inriktning och varje köp respektive försäljning analyseras och motiveras i text direkt på hemsidan för Nordnets kunder.

Niklas Lundberg är grundare och VD för fondutvärderaren Indecap. Niklas har arbetat med fonder och fondutvärdering sedan slutet av 80-talet och var VD för fondutvärderaren WIN-Rating AB. Niklas lever efter filosofin att det är människor som skapar mervärde i en förvaltning och analyserna är därför inriktad på de personer som ansvarar för förvaltningen. Niklas har två fondportföljer hos Nordnet, en offensiv och en mer försiktigt. Båda portföljerna förvaltas aktivt med kommentarer i realtid till alla fondbyten.

Niklas Tell arbetade under drygt fem år på Morningstar, ett företag han var med och startade upp i Europa och där han var Europachef för fondanalys. Idag driver han Tell Investment Services, ett bolag som tillhandahåller analys- och konsulttjänster om och för bolag inom och relaterade till fondbranschen. Niklas har tidigare även arbetat som aktieanalytiker och ekonomijournalist. Niklas portfölj är en global aktiefondportfölj med inslag av tillväxtmarknader. Niklas portfölj förvaltas aktivt med kommentarer i realtid till alla fondbyten.

”Fler och fler ser fördelarna med att välja fonder från många fondförvaltare än att bara kunna välja bland storbankernas egna fonder. Våra fondexperter ger utbildning, vägledning och inspiration när våra kunder ska välja fonder” säger Jessica Gertun.

Om Experterna
Experterna är en analys- och placeringstjänst där några av Sverige, Norge och Danmarks främsta aktie- och fondexperter förvaltar portföljer som Nordnets kunder kan följa i realtid. Experternas egna analyser och kommentarer finns att läsa och ligger till grund för deras köp och försäljningar av aktier och fonder. Det görs riktiga affärer med riktiga pengar inför öppen ridå.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, Informationschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Files