2018-07-05

Anne Buchardt ny landechef for Nordnet Danmark

Anne Buchardt er udnævnt til ny landechef for Nordnet Danmark. Hun afløser Niklas Odenwall, som forlader Nordnet til fordel for nye udfordringer uden for banken.

Anne Buchardt kommer senest fra Nordea, hvor hun har haft flere ledende roller inden for Wealth Management og senest som nordisk ansvarlig for finansiel rådgivning til privatpersoner. Anne har mere end 20 års erfaring fra finansbranchen og har tidligere blandt andet arbejdet som cheføkonom og makroanalytiker.

– Nordnet har en meget spændende position med en stærk digital platform, et bredt udbud og skarpe priser. Det er en dynamisk virksomhed med en klar vækstplan, og jeg ser frem til at udvikle Nordnets udbud på det danske marked inden for blandt andet pension og private banking, siger Anne Buchardt, tiltrædende landechef for Nordnet Danmark.

– Anne har en stor viden inden for investering og opsparing, hvilket i kombination med en stærk forretning samt en evne til at bygge stærke teams, gør hende til den perfekte chef for vores danske forretning. Med Anne på plads skaber vi forudsætningerne for at udvikle Nordnets profil i Danmark fra først og fremmest at være en platform for aktiehandel til at være en digital bank, som har et bredt udbud af tjenester inden for investering og opsparing, siger Peter Dahlgren, direktør for Nordnet.

Anne Buchardt tiltræder sin rolle den 1. oktober.

For yderligere information, venligst kontakt:

Johan Tidestad, kommunikationschef Nordnet
Telefon: +46 70 887 57 75
johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet er en bank for investering i værdipapirer, og vi findes i Danmark, Sverige, Finland og Norge. Ideen bag Nordnet er at give kunderne kontrollen over deres penge og investeringer, og målet er at blive den foretrukne bank for investorer i Norden. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.