2012-05-24

BAUHAUS väljer Nordnet för tjänstepensioner

Byggvarukedjan BAUHAUS har valt Nordnet som leverantör för tjänstepensionslösningar till sina anställda i Sverige som omfattas av alternativ ITP.

Vi är stolta och glada över att BAUHAUS gett oss förtroendet som tjänstepensionsleverantör för sina tiotaggare. Företagets filosofi med stort sortiment, kundorienterad service och konkurrenskraftiga priser passar perfekt in i Nordnets tjänstepensionserbjudande. En modern lösning för ett modernt företag, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef för Nordnet.

Vi har fokuserat på våra medarbetare i urvalsprocessen, och Nordnet kom fram som det bästa alternativet med låga avgifter, stort utbud och transparent rådgivning. Med en stor placeringsfrihet och utan traditionella försäkringsavgifter ökar förutsättningarna för en så hög pension som möjligt, säger Magnus Holgersson, ekonomidirektör på BAUHAUS.

För mer information, kontakta:
Jan Dinkelspiel, Sverigechef Nordnet, 0735-31 13 33
jan.dinkelspiel@nordnet.se

Mer information om Nordnets pensionslösningar hittas här:

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 420,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files