2012-11-30

Björn Borg väljer Nordnet för tjänstepension

Modevarumärket Björn Borg väljer nätbanken Nordnet som leverantör för tjänstepensionslösningar till samtliga anställda i Sverige.

Björn Borg byter leverantör av tjänstepension 1 februari 2013. Nordnet erbjuder kompletta pensionslösningar för både privatpersoner och företag. Till skillnad mot andra banker och försäkringsbolag är avgifterna lägre och placeringsfriheten utökad till ca 1 200 fonder från över 80 förvaltare, samt både svenska och utländska aktier.

Tjänstepensionen är egentligen inget annat än en framskjuten lön och är därför en prioriterad fråga för oss på bolaget. Anledningen att vi valt Nordnet som tjänstepensionsleverantör är att vi vill bort från ett traditionellt arbetssätt med höga avgifter, till ett modernt val utan löpande kapital- och rådgivningsavgifter. För våra anställda innebär det mer pengar till pensionen, säger Magnus Teeling, CFO på Björn Borg.

Vi är väldigt glada att Björn Borg ger oss förtroendet att leverera deras tjänstepensionslösning. Vi märker att fler och fler moderna företag börjar ifrågasätta dyra traditionella lösningar till förmån för mer kostnadseffektiva alternativ. De är ett innovativt, internationellt företag som lägger stort värde i sina anställda och deras framtid. Vi ser mycket fram emot samarbetet, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

Mer information om Nordnets pensionslösningar hittas här:

För ytterligare kommentarer kontakta:
Jan Dinkelspiel, Sverigechef Nordnet, 0735-31 13 33
jan.dinkelspiel@nordnet.se

Magnus Teeling, CFO Björn Borg, 0708-50 55 37
magnus.teeling@bjornborg.com

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 436 000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.