2009-07-01

eQ Pankin osto on vahvistettu

Nordnet Bank AB tiedotti aiemmin sopimuksesta Straumur Burdaras Investment Bank hf:n kanssa, jonka myötä eQ Oyj:n osakkeet siirtyvät 100 prosenttisesti Nordnetin haltuun 400 miljoonan kruunun käteissuoritusta vastaan. Kaupan on hyväksynyt sekä Suomen että Ruotsin Finanssivalvonta. Täten Nordnet on tänään saanut päätökseen yritysoston ja on nyt eQ:n uusi omistaja.

– Yritysoston myötä Nordnetin palveluvalikoima laajenee, markkina-asema pohjoismaisilla markkinoilla vahvistuu ja asiakasmäärä Suomessa kasvaa. Uskon suomalaisen säästämismarkkinan potentiaaliin ja yritysoston myötä vahvistamme markkina-asemaamme huomattavasti sekä Suomessa että Pohjoismaissa, sanoo Nordnetin toimitusjohtaja Carl-Viggo Östlund.

Suomen suurimmalla online-välittäjällä eQ:lla on 57 000 asiakasta ja sen liiketoiminta-alueet ovat arvopaperinvälitys, varainhoito ja corporate finance -palvelut. Nordnet on tänään allekirjoittanut aiesopimuksen myydäkseen eQ:n corporate finance -toiminnot yksikön nykyiselle johdolle.

eQ:n entinen varatoimitusjohtaja Pekka Virtanen on nimetty eQ:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Uuteen hallitukseen kuuluvat: puheenjohtaja Carl-Viggo Östlund, Bengt Baron, Petteri Walldén ja Pekka Virtanen.

Files