2007-05-03

Fald i handelsaktiviteten hos private investorer, -24 %

De private investorer gennemførte 135.513 handler på Københavns Fondsbørs i april måned 2007 hos internetmæglerne. Det var et fald på 24 % i forhold til marts måned med 177.193 handler. I forhold til april måned 2006 med 92.991 handler var det dog en stigning på 46 %.

”Efter 3 rekordmåneder i træk faldt handelsaktiviteten hos private investorer i april måned. Selvom aktiekurserne har nået nye topniveauer, råder der stor usikkerhed om den positive udvikling kan fortsætte. Vi ser dog en fortsat høj handelsaktivitet i forhold til sidste år med en stigning på hele 46 %”, siger Max Gandrup, Landechef Nordnet Danmark.

Vestas i særklasse
Med 22.043 handler i april måned blev Vestas i særklasse den mest handlede aktie hos private investorer. Hele 16 % af de private investorers handler hos internetmæglerne skete i Vestas. Både Maersk og DSV fik i denne måned ikke plads på Top 10 listen med de mest handlede aktier. De fem mest populære aktier i april måned blandt de private investorer var Vestas, GN Store Nord, Genmab, Novozymes og FLSmidt & Co.

Internetmæglernes Top 10 liste:

Antal handler april Antal handler marts
1 VESTAS 22043 1 VESTAS 28409
GN STORE
2 NORD 6511 2 GENMAB 11001
3 GENMAB 4932 3 DANSKE BANK 6973
4 NOVOZYMES B 4784 4 LUNDBECK 6058
FLSMIDTH &
5 CO 4453 5 DSV 5578
NOVO
6 NORDISK B 4016 6 MAERSK B 5250
NOVO
7 DANSKE BANK 3517 7 NORDISK B 5137
TK FLSMIDTH &
8 DEVELOPMENT 3337 8 CO 5126
9 LUNDBECK 3263 9 TOPSIL 4574
BAVARIAN
10 NORDIC 3213 10 NEUROSEARCH 3297

Kilde: Nordnet Bank og Københavns Fondsbørs.
Internetmæglerne er Nordnet Bank, E*trade Bank og Saxo Bank.

Files