2018-08-29

Han er Nordnets nye investeringsøkonom

Nettmegleren Nordnet lanserer i dag Mads Johannesen som sin nye investeringsøkonom. Den nye talspersonen vil spre kunnskap om aktuelle spare- og investeringsspørsmål.

Mads Johannesen (28) har vært aktiv i finansmarkedet i halve sitt liv. Han startet å investere sparepengene sine som 14 åring og har hatt et brennende engasjement og interesse for finansmarkedet siden. Han er utdannet siviløkonom og har de siste årene jobbet som konsulent, samt drevet en blogg om investeringer og trading på fritiden.

– Jeg er veldig glad for å få en så engasjert og kunnskapsrik kollega som Mads med på laget. Han har både erfaring som trader og investor, sterke analytiske evner fra sin tid som konsulent, samt et brennende ønske om å hjelpe andre med å forstå finansmarkedene bedre, sier Anders Skar, Norgesjef i Nordnet, og legger til:

– Tross hans unge alder har han konsumert så store mengder med info og litteratur om finansmarkedene at han snarere er å regne som midt i livet.

Mads vil jobbe i tospann med spareøkonom Bjørn Erik Sættem. Mens Mads skal gi børsnyheter og analyser til aktive sparere, vil Sættem snakke om langsiktige trender og spareprinsipper.

Den nye investeringsøkonomen selv er ydmyk ovenfor jobben, men klarer ikke å skjule sin entusiasme.

– Dette er min drømmejobb! Jeg er en utpreget aksjenerd, der store deler av dagen har bestått av konsumering av finansnyheter. Jeg ser på jobben i Nordnet som en fantastisk mulighet til å kunne bruke all min tid på markedet og gi våre kunder og andre interesserte råd og tips om investeringer, sier Mads Johannesen.

Nordnets nye Investeringsøkonom beste råd til alle som er og vil delta i aksjemarkedet er unisont.

– Jeg har selv tråkket opp min egen vei i markedet, og vet hvilke tanker, usikkerheter og gleder det å håndtere sine egne penger i aksjemarkedet gir. Kunnskap og evne til å tilpasse seg er alltid nøkkelen til suksess. Jo mer erfaring og kunnskap du har, desto bedre vil du kunne håndtere hendelser som dukker opp. Lytt til andre, men gjør dine investeringsvalg basert på din egen strategi og analyse. Da vil du over tid oppnå avkastning, avslutter Mads.

For mer informasjon, kontakt:
Anders Skar, daglig leder
+47 959 222 77
anders.skar@nordnet.no
Twitter: @AndersNordnet

Mads Johannesen, investeringsøkonom
+47 936 583 83
mads.johannessen@nordnet.no
Twitter: MadsNordnet

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Besøk oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.