2022-03-22

Marcus Lindberg är ny IR-chef på Nordnet

Marcus Lindberg har utsetts till IR-chef på Nordnet. Han kommer senast från Tele2 där han idag innehar rollen som Head of Investor Relations. Marcus tillträder sin nya tjänst på Nordnet den 1 maj.

– Det känns väldigt kul att kunna presentera Marcus som ny IR-chef på Nordnet. Hans breda erfarenhet och kompetens när det gäller noterade bolags dialog med aktiemarknaden gör honom perfekt att ta sig an den här rollen. På Nordnet står vi för transparens, enkelhet och engagemang mot alla våra målgrupper. Marcus förståelse för finanssektorn, i kombination med ett analytiskt förhållningssätt och förmågan att förmedla snabb och korrekt information, säkerställer att vi kan leverera på dessa värdeord mot analytiker och investerare, och växla upp en nivå när det gäller att hålla en hög servicenivå till finansmarknaden, säger Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet.

Marcus kommer senast från Tele2 där han har varit chef för bolagets IR-avdelning. Tidigare roller för Marcus innefattar IR-chef på Com Hem samt aktieanalytiker på Morgan Stanley i New York och London. Marcus är 35 år gammal och har en ekonomexamen från Fordham University i New York.

– Jag är övertygad om att effektiv kommunikation och en nära relation med finansmarknaden är avgörande för att skapa aktieägarvärde och jag ser fram emot att bygga en IR-avdelning som matchar den höga standard som genomsyrar Nordnet på alla nivåer, säger Marcus Lindberg, tillträdande IR-chef på Nordnet.

Nordnet är sedan 25 november 2020 noterat på Nasdaq Stockholm och handlas på Large Cap-listan under kortnamnet SAVE. Bolaget har närmare 30 000 aktieägare, och nio analytiker har idag bevakning på Nordnets aktie – ABG, Berenberg, Bernstein Autonomous, Carnegie, Citi, Danske Bank, DNB, JP Morgan samt SEB.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, kommunikationschef
0708-875 775, johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet är en ledande nordisk digital plattform för sparande och investeringar. Genom innovation, enkelhet och transparens utmanar vi traditionella strukturer och ger privata sparare tillgång till samma information, verktyg och service som professionella investerare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.