2021-08-09

Nordnet åbner handel med Lars Tvedes nye hedgefond

Investeringsplatformen Nordnet har indgået et nyt samarbejde med Lars Tvedes hedgefond Atlas Global Macro, som bliver tilgængelig på Danmarks største investeringsplatform for privatkunder fra september.

Den kendte finansmand Lars Tvede lancerede sin nye hedgefond Atlas Global Macro i maj 2021 og har i dag ca. 1,8 milliarder kroner under forvaltning fordelt på 1.100 aktive investorer. Med et nyt samarbejde med Nordnet åbnes der for, at Private Banking-kunder kan købe fonden direkte i Atlas Global Macro med et minimumsindskud på 950.000 DKK.

Nordnet er Danmarks største investeringsplatform for private danske investorer. Blandt de knap 300.000 aktive kunder på platformen er der også mange erfarne investorer med en større formue. Disse kunder tilhører Nordnets Private Banking-segment, og det nye tilbud er målrettet denne gruppe, da der er tale om et komplekst produkt med en række minimumskrav og en særlig risikoprofil.

På hjemmesiden for hedgefonden www.atlasglobalmacro.ch beskrives investeringsstrategien og baggrunden for fonden. Her fremgår blandt andet: ”Strategien er den samme, som Lars Tvede personligt har kørt med for egne penge de sidste 30-35 år, og som har været særdeles profitabel. Dvs. en global og fleksibel strategi uden geografiske restriktioner.”

Lars Tvede, grundlægger og forvalter af Atlas Global Macro, siger:

”Jeg er meget tilfreds med, at fonden nu bliver tilgængelig for en bred gruppe af formuende privatkunder i Danmark, og det opnår vi med aftalen med Nordnet. Jeg har et team, der screener og grupperer materiale efter relevans og tema, og så bruger jeg selv dagligt adskillige timer på at læse analyser. Jeg lytter til alle råd og tanker, men konklusioner og beslutninger om fondens investeringer bliver truffet af mig.”

Anne Buchardt, Nordnets landechef, siger:

”Vi er glade for nu også at kunne tilbyde et nyt spændende produkt til vores Private Banking-kunder. Atlas Global Macro er den første hedgefond, som vi udbyder på det danske marked. Det er vigtigt for os, at vi har et relevant tilbud til alle typer af kunder, uanset om man er ny som investor eller har en større formue og erfaring og dermed en mere sofistikeret investeringsstrategi. Fællesnævneren er konkurrencedygtige priser og adgang til en bred vifte af relevante finansielle produkter.”

Endelige betingelser og vilkår for Atlas Global Macro vil være klar i løbet af august 2021.

Sigga Nolsøe

Kommunikationschef Nordnet Danmark