2018-11-21

Nordnet är ”Årets börsmäklare” i Danmark

Nordnet har blivit utsedd till ”Årets börsmäklare” i Danmark. Utmärkelsen delas ut av Dansk Aktionärforening (motsvarigheten till svenska Aktiespararna), och bygger på ett frågeformulär där medlemmarna i organisationen i olika avseenden betygsätter danska börsmäklare och banker.

Vi är otroligt stolta över den här utmärkelsen, framför allt som den grundar sig på privatspararnas egen upplevelse av kvaliteten hos de olika aktörer som erbjuder handel i aktier och fonder på den danska marknaden. Att komma ut som etta är mycket hedrande, och ett förtroende vi ska förvalta genom att fortsätta leverera innovativa tjänster och förstaklasservice, säger Anders Danielsson, tf VD på Nordnet.

Undersökningen genomförs av Dansk Aktionärforening på årlig basis. Som grund för utnämningen ger deltagarna i undersökningen de medverkande bankerna delbetyg i nio olika kategorier, bland annat kundnöjdhet, användarvänlighet, service och driftsäkerhet. Undersökningen kompletteras med en genomgång av objektiva kriterier som courtage, valutakostnader samt tillgång till handel på olika marknader.

Årets undersökning visar att Nordnet får högst betyg av alla mäklare och banker inom kategorin kundnöjdhet, och det är vi naturligtvis väldigt glada för. Jag vill passa på att rikta ett stort tack till alla sparare som röstat fram oss till det här priset, och som ger oss förtroendet att förvalta deras investeringar i aktier och fonder. Vi lovar att jobba hårt för att motsvara era förväntningar även i framtiden, säger Anne Buchardt, landschef på Nordnet i Danmark.

Nordnet delar utmärkelsen med Degiro, som vinner i delkategorin pris. På efterföljande plats 3-5 i undersökningen hamnar Nordea, Danske Bank och Sydbank.

Mer information om utmärkelsen finns här: https://www.nordnet.dk/10

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef, 0708-87 57 75

E-post: johan.tidestad@nordnet.se
Följ oss på Twitter @Nordnet

Nordnet är en digital bank för sparande och investeringar som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Med användarvänlighet, tillgänglighet, ett brett utbud och låga priser ger vi våra kunder möjlighet att nå sina ambitioner som sparare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.