2011-03-10

Nordnet Årets Bank/Børsmægler for 3. år i træk

Dansk Aktionærforenings medlemmer har igen i år peget på Nordnet som det bedste sted at investere. Det er dermed 3. år i træk, at Nordnet vinder den prestigefulde pris.

En gang om året bliver Dansk Aktionærforenings medlemmer bedt om at svare på en lang række spørgsmål om, hvor tilfredse de er med deres bank eller børsmægler. De seneste tre år har det resulteret i højest samlet score til Nordnet.

”Vi har ventet spændt på om vi fik et opkald fra Dansk Aktionærforening, og til vores store glæde skete det igen i år”, siger landechef for Nordnet Danmark, Max Gandrup, og fortsætter: ”Vi har et mål om at blive den førende bank inden for investering i Norden, og at blive udnævnt tre år i træk, bekræfter, at vi er i stand til at give de private investorer det, som de efterspørger,” siger Max Gandrup, landechef for Nordnet Danmark.

I årets undersøgelse får Nordnet topkaraktér i 10 ud af 14 kategorier, og samtidig lægges der luft til de øvrige konkurrenter med et stort forspring på point.

”Vi er utrolig glade for resultatet. Vi arbejder hele tiden på at forbedre oplevelsen for vores brugere, og vi ser det her som et bevis på at vi er lykkes”, siger Max Gandrup.

Som en af de første aktører i Norden, udviklede Nordnet i 1990’erne tjenester, som gjorde det muligt for private investorer selv at investere på børsen via en almindelig pc, og Max Gandrup er ikke i tvivl om, at det har stor betydning for Nordnets popularitet blandt Dansk Aktionærforenings medlemmer:

”Modsat de fleste af vores konkurrenter har vores primære fokus fra starten været at udvikle brugervenlige værktøjer til online investering og opsparing. Vi har ikke en gammel IT-struktur, som vi skal tage hensyn til, og det betyder, at vi lettere kan udvikle det, som netop private investorer efterspørger. F.eks. var vores brugere de første i Danmark, som kunne investere fra deres mobil eller iPad”, siger Max Gandrup.

I de seneste tre år har Nordnet haft en årlig vækst i antallet aktive konti i Danmark på over 20%, og danske private investorer står nu for ca. 22.000 af Nordnets godt 360.000 aktive konti i Norden.

Prisen Årets Bank/Børsmægler er blevet uddelt af Dansk Aktionærforening siden 2003, og Nordnet har i alt vundet prisen fire gange, nemlig i 2007, 2009, 2010 og 2011.

For yderligere information, kontakt:

Max Gandrup, landechef for Nordnet Danmark

Telefon: +45 24 29 15 00 eller +46 709890071

E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 360,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files