2010-07-01

Nordnet goes Android

I dag lanserar Nordnet en applikation för Adroid-telefoner. Med applikationen kan man följa börsens utveckling och läsa nyheter i realtid. Genom en enkel orderläggningsfunktion kan man köpa och sälja aktier och fonder.

Nordnet ligger i framkant gällande utveckling av bankapplikationer i mobilen. Först ut var iPhone applikationen som redan lanserats i två versioner. Mottagandet av iPhone applikationen har varit mycket positiv och efterfrågan för en applikation till Android-telefoner har varit stor.

Med den nya applikationen kan man följa aktiemarknadens utveckling, läsa nyheter i realtid samt köpa och sälja aktier och fonder. I aktielistan får du även orderdjup på fem nivåer och du kan enkelt lägga din order direkt i telefonen.

För att handla aktier eller fonder måste man vara kund hos Nordnet. Alla kan dock ladda ner applikationen och få tillgång till information om börsens utveckling och läsa nyheter. Du installerar applikationen genom ladda ner den på Android Markets.

– Banken har flyttat in i telefonen på allvar. Det ger kunden en större kontroll och makt över sitt sparande. Nu är det möjligt att följa börsutvecklingen och lägga order oavsett om man sitter på bussen eller ligger i hängmattan i sommar, säger Johan Tidestad, Sverigechef på Nordnet.

För ytterligare kommentarer kontakta:

Johan Tidestad, Sverigechef Nordnet
johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 310,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnet.de and www.nordnet.lu.