2010-03-01

Nordnet goes iPhone!

Nordnet Suomi lanseeraa tänään Suomen ensimmäisen iPhone-sovelluksen, jolla voit käydä vaivattomasti osake- ja rahastokauppaa suositun matkapuhelimen kautta. Ruotsissa, jossa sovellusta on tarjottu noin kuukauden verran, siitä on tullut suuri menestys. Tähän mennessä sitä on ladattu jo yli 5000 kertaa. Viikko sitten palvelu lanseerattiin myös Norjassa ja Tanskassa.

Sovelluksen avulla voit paikasta ja ajasta riippumatta seurata pörssikursseja, maailman osakeindeksejä ja salkkusi kehitystä sekä käydä kauppaa osakkeilla ja rahastoilla. Tänään julkaistava sovellus on ladattavissa veloituksetta Applen App Storesta hakusanalla “Nordnet”.

Pankkipalvelut siirtyvät tulevaisuudessa yhä enenevässä määrin mobiililaitteisiin, vaikka tietokoneet ovat vielä nykyisin pääroolissa nettipankkipalveluita käytettäessä. Matkapuhelimet tulevat olemaan se seuraava merkittävä kanava. Puhelin voi periaatteessa korvata kokonaan tavallisen internetpankin. Sijoittajat eivät päivystä tietokoneen ääressä 24 tuntia vuorokaudessa. Sen tähden onkin tärkeää, että heille tarjotaan mahdollisuus pysyä perillä markkinoiden tapahtumista ja omista sijoituksista missä ja milloin tahansa.

”On tärkeää kehittää asiakkaille helppoja ja hyödyllisiä palveluita, joita he itsekin haluavat käyttää. Nyt on otettu ensimmäinen askel tarjotaksemme osake- ja rahastokauppaa matkapuhelimen kautta. Tämä ensimmäinen sovellus on tarkoitettu iPhonelle, mutta tutkimme mahdollisuuksia tarjota vastaavia palveluita myös muille päätelaitteille. Heti kun perinteisemmät pankkipalvelut tulevat Nordnetin palvelutarjontaan myös Suomessa, tulevat mobiilipalvelut varmasti olemaan yksi tärkeistä kehitysalueista”, sanoo Nordnet Suomen arvopaperinvälityksen johtaja Nuutti Hartikainen.

Demo sovelluksesta löytyy Nordnetin sivuilta:

Files