2015-03-27

Nordnet haastaa Superluotolla ja 0,99 % korolla

Nordnet Pankki on tänään haastanut muut lainantarjoajat tuomalla Suomeen uuden luotto-ominaisuuden. Superluotolla Nordnetin asiakas voi saada hyvin hajautettua sijoitussalkkua vastaan luottoa vain 0,99 %:n korolla. Arvopaperien käyttäminen lainanvakuutena on näin ollen entistä houkuttelevampaa.

– Tähän saakka pääasiassa vain asuntolaina-asiakkaat ovat hyötyneet Suomessa alhaisista koroista. Mielestämme on aika hyödyntää myös muita vakuuksia, toteaa Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja.

Tekemämme tutkimuksen mukaan sijoitussalkkua vastaan otettua lainaa on vain alle yhdellä prosentilla suomalaisista. 9,9 % suomalaisista on kuitenkin harkinnut ottavansa lainaa arvopapereitaan vastaan. Suomalaisten mielestä osakkeet ja muut arvopaperit ovat hyviä lainan vakuuksia, sillä hieman yli puolet (50,7 %) suomalaisista kelpuuttaisi ne lainan vakuudeksi heti asunnon ja mökin jälkeen.

Nordnet on lanseerannut Superluoton alkuvuoden aikana Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa erinomaisella vastaanotolla. Asiakas voi saada lainalle arvopapereita vastaan sitä alhaisemman koron, mitä paremmin hajautettu hänen salkkunsa on, edellyttäen, ettei lainoitusta ole paljon jo käytössä.

– Sijoitussalkkua vastaan otettuun lainaan liittyy yleensä korkea riski ja suhteellisen korkeat korot. Uudella Superluotto-ominaisuudella haluamme palkita niitä asiakkaita, joilla on hyvin hajautettu salkku korkean lainoitusasteen omaaviin eli pääasiassa turvallisiin sijoituskohteisiin, sanoo Niklas Odenwall.

– Jos suomalainen ottaisi lainaa arvopapereita vastaan, hän ei tutkimuksemme mukaan tuhlaisi sitä matkusteluun tai sapattivuoteen. Naiset maksaisivat pois muita lainoja ja miehet käyttäisivät lainan takaisin osake- ja rahastosijoituksiin. Kolmantena listalla on asuntolainan lyhentäminen. Sijoittaja lopulta päättää, mihin hän Superluottonsa käyttää, Niklas Odenwall jatkaa.

Lue lisää Nordnetin Superluotosta: www.nordnet.fi/kampanjat/superluotto.html

Tutkimuksen toteutti tutkimusyhtiö CINT ajalla 5.–11.3.2015. Kyselyyn vastasi 1 034 18–70-vuotiasta suomalaista. Virhemarginaali +/-3 %.

Lisätietoja antaa:
Niklas Odenwall, maajohtaja, Nordnet Suomi, +358 40 565 6043
niklas.odenwall@nordnet.fi

Nordnet is a Nordic online bank with about 533,300 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.