2011-11-16

Nordnet har Sveriges bästa banksajt för tredje året i rad

Internetworld har i sin rankning av Sveriges 100 bästa sajter för tredje året i rad utsett Nordnet till bästa sajt i kategorin bank.

– Vi är oerhört stolta över utmärkelsen, eftersom det både är kritiskt och utmanande för alla internetaktörer att kunna presentera en användarvänlig webb. Nu får vi priset för tredje gången, vilket är ett tydligt bevis på att våra kärnvärden att vara enkla, aktiva och moderna verkligen genomsyrar vår sajt och når fram, säger Nordnets vd Carl-Viggo Östlund.

Internetworld utser årligen Sveriges 100 bästa sajter baserat på kriterierna utvecklingskraft, affärsutveckling, nytänkande, innehåll, öppenhet samt form och funktion. Sajterna är indelade i 17 kategorier med en vinnare i varje kategori.

Nordnet blev Sveriges bästa banksajt med följande motivering:
Varför ändra ett vinnande koncept? Nordnet är för tredje året i rad årets banksajt och med en enkel, men samtidigt till innehållet komplex, webb visar företaget att bankärenden på nätet kan vara en fröjd av både struktur och visuell tillfredsställelse. Det märks att Nordnet har sitt säte på webben. Nytt för i år är en förenklad inloggning och möjligheten att öppna konton och depå i inloggat läge.

För ytterligare information, kontakta:
Carl-Viggo Östlund, vd Nordnet, 070 – 609 58 81
carl-viggo.ostlund@nordnet.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 395,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files