2009-09-16

Nordnet integroi eQ:n online-arvopaperinvälitystoiminnan

Nordnet Bank AB integroi eQ:n online-arvopaperinvälitysliiketoiminnan osaksi omaa toimintaansa ja yhdistämällä palveluiden parhaat osat samalla vahvistaa asemaansa suomalaisten yksityissijoittajien keskuudessa.

Nordnet Bank AB tiedotti 1. heinäkuuta ostaneensa Suomen suurimman online-välittäjän eQ Pankin, jolla oli tuolloin n. 57 000 asiakasta. Nordnetin tavoitteena on tulla Pohjoismaiden johtavaksi säästämiseen erikoistuneeksi pankiksi. Tästä syystä Nordnet on aloittanut eQ:n online-arvopaperinvälitysliiketoiminnan integroinnin osaksi omaa toimintaansa. Integraatioprosessin arvioidaan olevan valmis 1. kesäkuuta 2010.

– eQ:n ostaminen oli meille strateginen valinta, jonka myötä otimme tärkeän askeleen kohti visiotamme olla Pohjoismaiden johtava säästämiseen erikoistunut pankki. Nyt vahvistamme asemaamme integroimalla eQ:n online-arvopaperinvälitysliiketoiminnan osaksi omaa liiketoimintaamme. Uskon suomalaisen säästämismarkkinan potentiaaliin. Nostamme nyt esiin vahvuutemme ja tarjoamme tulevaisuudessa laajan tuotevalikoimamme entistä suuremmalle asiakasryhmälle, sanoo Nordnetin toimitusjohtaja Carl-Viggo Östlund.

Jo käynnistyneen integraationtyön ohessa käy Nordnet läpi erilaisia strategisia vaihtoehtoja eQ:n institutionaalista välitystoimintaa ja varainhoitoa koskevien liiketoiminta-alueiden osalta, koska nämä liiketoiminta-alueet eivät sisälly Nordnetin ydinliiketoimintaan. Nordnet on aiemmin myynyt eQ:n corporate finance -liiketoiminta-alueen Adviumin johtoryhmälle.

Files