2023-04-04

Nordnet laajentaa sijoitusvakuutuksiin Suomessa

Nordnet aikoo tuoda markkinoille ensimmäisen täysin digitaalisen verotehokkaan sijoitusvakuutuksen, joka sisältää osakkeet, rahastot ja ETF:t sekä henkivakuutuksen. Nordnetin Norjan henkivakuutusyhtiö on jättänyt Norjan finanssivalvontaviranomaiselle ilmoituksen aikeesta perustaa yhtiön sivuliike Suomeen. Toiminta Suomessa yhtiön uudessa sivuliikkeessä käynnistyy lähikuukausien aikana.

Nordnetille henkivakuutusyhtiön sivuliike Suomeen

Nordnetillä on Norjassa henkivakuutusyhtiö Nordnet Livsforsikring AS, joka on ruotsalaisen Nordnet Pensionsförsäkring AB:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Nordnet toimitti joulukuussa 2022 ilmoituksen Norjan finanssivalvontaviranomaiselle (Finanstilsynet) vakuutusyhtiön sivuliikkeen perustamisesta Suomeen. Perustettava Nordnet Livsforsikring AS Suomen sivuliike on osa Norjan vakuutusyhtiötä ja vakuutusten myöntäjänä Suomessa toimii Norjan vakuutusyhtiö.

Ilmoitusprosessin odotetaan päättyvän toisen neljänneksen aikana ja toiminnan odotetaan alkavan pian sen jälkeen. Vakuutusyhtiön sivuliikkeen perustamisen syynä on Nordnetin liiketoiminnan laajeneminen Suomessa vakuutussäästötuotteisiin.

• Olemme jo pitkään työskennelleet projektin parissa, ja on hienoa päästä kertomaan liiketoiminnan laajenemisesta Suomessa. Tarjoamme erilaisia eläkesäästämisen ratkaisuja jo nyt Ruotsin, Norjan ja Tanskan markkinoilla. Tavoitteemme on tarjota kaikissa maissa ns. one-stop-shop säästäjille ja sijoittajille. Sijoitusvakuutuksen lanseerauksella olemme Suomessa lähempänä tätä. Vahva digitaalinen osaamisemme antaa mahdollisuuden luoda edistyksellinen sijoitusvakuutus Suomen markkinoille, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen

Kaisa Alamäki vakuutusyhtiön sivuliikkeen johtajaksi

Kaisa Alamäki on nimitetty Nordnet Livsforsikring AS Suomen sivuliikkeen johtajaksi, kun toiminta käynnistyy. Kaisa Alamäki on työskennellyt Nordnetissä jo syksystä 2022 alkaen ja aiemmin AllianceBernsteinissa Luxembourgissa ja Münchenissä sekä Mandatum Lifessa ja Nooa Säästöpankissa Helsingissä. Alamäellä on kokemusta henkivakuutus-, sijoitusrahasto- ja Private Banking -toiminnasta.

• Ilmoituksen käsittely on sujunut suunnitelmien mukaan, ja meillä on ollut hyvää vuoropuhelua finanssivalvontaviranomaisen kanssa käsittelyn aikana. Ilmoitus on keväällä 2023 toimitettu myös Suomen Finanssivalvonnalle Norjan Finanstillsynetin toimesta. Viimeiset kuukaudet olemme rakentaneet organisaatiota ja sijoitusvakuutustuotetta Nordnetissä noin 100 henkilön projektitiimissä. Odotamme innolla toiminnan aloittamista ja Suomen joustavimman sijoitusvakuutuksen tarjoamista sijoittajille, sanoo Nordnet Norjan henkivakuutusyhtiön Suomen sivuliikkeen tuleva johtaja Kaisa Alamäki.
  • Olen erittäin innoissani saatuamme Kaisa Alamäen Nordnetin tiimiin. Löysimme heti yhteisen sävelen yhdistämällä Alamäen vahva tausta vakuutustuotteista ja Private Banking -toiminnasta Nordnetin digitaaliseen liiketoimintamalliin. Yhdessä voimme luoda jotain aivan uutta, iloitsee Suvi Tuppurainen.

Markkinoille Suomen joustavin sijoitusvakuutus

Nordnet aikoo mullistaa vakuutussijoittamisen avaamalla sijoitusvakuutustuotteen digitaaliseen kaupankäyntiin ja tuomalla sijoitusvalikoimaan rahastot, osakkeet ja ETF:t. Hinnoittelusta tulee kilpailukykyinen ja helppo ymmärtää.

• Nordnet Sijoitusvakuutus on tuotteena sijoittajaystävällinen. Se sopii pitkäaikaiselle säästäjälle, tarjoaa ostot ja myynnit ilman välittömiä veroseuraamuksia vakuutuksen sisällä ja sisältää henkivakuutuksen. Tuotteeseen saa halutessaan myös kuukausisäästösopimuksen ja siihen tulee mahdollisuus hyödyntää luottolimiittiä, kertoo Kaisa Alamäki.
  • Toimme osakesäästötilit onnistuneesti markkinoille vuoden 2020 alussa, ja meillä onkin Nordnetissä jo yli 210 000 osakesäästötiliä. Kaikkia sijoittajia tili ei kuitenkaan miellytä ja palvele. Osakesäästötilin epäkohtia ovat 50 000 euron maksimiraja talletuksille ja instrumentteina vain osakkeet. Sijoitusvakuutuksen avulla voimme vastata näihin epäkohtiin ja tarjota entistä laajemmat mahdollisuudet sijoittaa verotehokkaasti, sanoo Suvi Tuppurainen.

Lisätietoja Nordnet Sijoitusvakuutuksesta osoitteessa nordnet.fi/sijoitusvakuutus.

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on digitaalinen pankki säästäjille ja sijoittajille. Toimimme Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tarjoamme asiakkaillemme käyttäjäystävällisen palvelun, laajan valikoiman sijoituskohteita ja edulliset hinnat säästötavoitteiden saavuttamiseksi. Tutustu meihin tarkemmin: www.nordnet.fi, www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no ja www.nordnet.dk.