2019-01-15

Nordnet lancerer en helt ny investeringsmulighed: Smarte Porteføljer

Nu præsenterer Nordnet en helt ny investeringsmulighed kaldet Smarte Porteføljer. De nye porteføljer bygger på moderne kapitalforvaltning og er blevet til i samarbejde med JP Morgan, der er en af verdens førende investeringsbanker, i kombination med en digital rådgivningsmodel, udviklet af Nordnet.

Som en nyskabelse er de underliggende fonde i Smarte Porteføljer investeret i tre forskellige aktivklasser: aktier, obligationer og alternative investeringer som råvarer og ejendomme. Det vil sige, at man som privat investor kan investere i en portefølje med en række forskellige kilder til afkast og hermed opnå en lige så god risikospredning, som det ellers kun er de professionelle pensionskasser, som kan komme i nærheden af.

Det smarte ved fondene er samtidig, at de løbende tilpasser fordelingen mellem de enkelte aktivklasser for at opretholde et konstant risikoniveau – uafhængigt af markedsudviklingen. Med Smarte Porteføljer kan man altså vælge at læne sig tilbage som investor, mens vi sikrer, at investeringen lever op til den valgte risikoprofil – og det vel at mærke uanset om markederne går op eller ned.

– Med Smarte Porteføljer vil vi tilbyde investorerne et moderne produkt, som afspejler de seneste trends inden for kapitalforvaltning, og som ikke tidligere har været tilgængeligt for private investorer i Danmark, siger Anne Buchardt, landechef, Nordnet Danmark.

Smarte Porteføljer er baseret på tre fonde med forskelligt risikoniveau – Nordnet Smart 5, 10 og 15 – hvor tallet i fondens navn angiver risikoen. Jo højere tal – desto højere risiko. Inden en kunde kan investere i Nordnet Smarte Porteføljer, skal han eller hun svare på en række enkle spørgsmål om blandt andet risikovillighed, finansiel viden og investeringshorisont for at fastlægge kundens investeringsprofil, og så Nordnet kan anbefale den rette investering.

– Nordnet er først og fremmest kendt for vores lettilgængelige online platform, som netop har passeret 100.000 kunder. Med lanceringen af Smarte Porteføljer bevæger vi os nu ind på et nyt område, hvor vi gør det muligt at investere i en moderne portefølje med både gode afkastmuligheder og en markant mere effektiv risikospredning, end det typisk er muligt. Jeg tror, at det vil gøre Nordnet interessant for en endnu bredere kreds af kunder, siger Anne Buchardt, landechef, Nordnet Danmark.

Nordnet Smarte Porteføljer er klassificeret som UCITS-fonde med daglig likviditet. Nordnet Smarte Porteføljer har et årligt gebyr på 0,79% for Nordnet Smart 5, 0,89% for Nordnet Smart 10 og 0,99% for Nordnet Smart 15.

For mere information om Nordnet Smarte Porteføljer, inkl. svar på de ofte stillede spørgsmål, finder du her

For mere information, kontakt:
Anne Buchardt, Landechef i Nordnet Danmark
+45 25 43 18 25. anne.buchardt@nordnet.dk

Nordnet er en digital bank til opsparing og investering, som findes i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Med brugervenlighed, tilgængelighed, et bredt udbud og lave priser giver vi vores kunder mulighed for at nå deres opsparingsambitioner. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.