2019-09-02

Nordnet lancerer nyt website med gratis realtidsstreaming, rating af fonde, og en ny screener til at finde bæredygtige investeringer

Nordnet lancerer i dag sit nye website. Det nye nordnet.dk har både fået nyt design, nye navigeringsmuligheder og en række helt nye funktioner.

– I dag lancerer vi den næste generations investeringsplatform til danskerne. En platform med en moderne brugerflade og digitale finansielle værktøjer er et vigtigt element i en vellykket opsparing, siger Anne Buchardt, Landechef Nordnet Danmark.

Det nye website har fået et mere moderne og brugervenligt design med bedre navigeringsmuligheder. Blandt de nye funktioner og værktøjer finder du:

•  Ny screener til bæredygtige investeringer, der giver dig mulighed for at sortere uønskede beholdninger som fossile brændstoffer, våben og tobak væk, når du søger nye ETF’er, investeringsforeninger og internationale fonde. Alternativt kan du sortere foreninger frem med en lav CO₂-risikoværdi.
  •  Gratis realtidskurser med fuld ordredybde i fem niveauer på de nordiske børser resten af 2019.
  •  Værktøjet ”Udvalgte investeringsforeninger”, hvor det uafhængige analysehus Wassum har håndplukket de investeringsforeninger, der har størst chance for at præstere bedst over tid i deres respektive kategori.
  •  Et responsivt design, der får websitet til automatisk at tilpasse sig mobil, tablet eller computer. Herudover er synkroniseringen mellem app og website forbedret.
  •  Ratings fra Morningstar på alle ETF’er. Morningstars rating-system er velkendt i branchen og sammenfatter den enkelte ETF’s afkast, risiko og omkostninger på en skala fra 1 til 5.
  •  En mere avanceret søgefunktion for børshandlede produkter, en forbedret beskedfunktion og udvidet information på siden ”Min økonomi” – en side, hvor du får et hurtigt overblik over alle dine investeringer og konti hos Nordnet.

– Det tidligere website er fra 2007, og et nyt design og teknologi fremtidssikrer tilbuddet til de private investorer. Med det nye nordnet.dk skærper vi blandt andet vores udbud inden for bæredygtige investeringer, som er noget, vi er utrolig stolte af. Blandt Nordnets kunder er andelen af investeringer i bæredygtige værdipapirer steget fra cirka 9 mia. SEK ved udgangen af 2017 til 16 mia. SEK ved udgangen af 2018. Det svarer til 31 procent af den samlede opsparing i Nordnet – og en stigning på 17 procent fra året forinden. Bæredygtighed er i dag en vigtig faktor for mange, når de skal vælge deres investeringer, siger Anne Buchardt, Landechef Nordnet Danmark.

For mere information, kontakt:
Anne Buchardt, Landechef i Nordnet Danmark
+45 25 43 18 25. anne.buchardt@nordnet.dk

Nordnet er en digital bank til opsparing og investering, som findes i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Med brugervenlighed, tilgængelighed, et bredt udbud og lave priser giver vi vores kunder mulighed for at nå deres opsparingsambitioner. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.