2019-12-11

Nordnet lancerer to nye lån med aktier og investeringsforeninger som sikkerhed

I dag præsenterer Nordnet to nye lån – Porteføljelån og Porteføljelån Plus.

Nordnet er nu i luften med et nyt tilbud om lån til privatkunder, hvor man kan stille aktier og investeringsforeninger som sikkerhed. Renten starter ved 1,99 % uden etableringsomkostninger. En portefølje med en god risikospredning giver generelt en højere belåningsværdi og en lavere rente.

Et Porteføljelån kan eksempelvis udnyttes til at investere i værdipapirer, som et alternativ til eventuelle dyrere lån, eller til noget helt andet som fx. renovering af bolig, en ny carport eller andre privatøkonomiske formål. Det vælger man selv.

–   Vores ambition er at have markedets bedste og mest fleksible tilbud om lån til privatkunder med sikkerhed i aktier og investeringsforeninger. Det synes jeg helt klart, at vi leverer med vores to nye produkter, Porteføljelån og Porteføljelån Plus, siger Anne Buchardt, landechef i Nordnet Danmark.

Porteføljelån Plus tilbydes med to renteniveauer – 1,99 % og 2,99 %. Det laveste renteniveau tilbydes til kunder med en portefølje, hvor den største enkeltinvestering udgør maksimalt 20 % af markedsværdien af alle værdipapirer, der kan belånes. Det er kun depoter med frie midler (og altså ikke pension), der kan belånes.

Alle lån er som udgangspunkt afdragsfri og uden etableringsomkostninger og oprettes som en låneramme på kundens investeringsdepot, der kan udnyttes efter behov. Der tilskrives således kun rente, når lånet udnyttes.

Lån med sikkerhed i værdipapirdepoter er ikke udbredt i det danske marked. Det vil Nordnet gerne være med til at ændre med de nye Porteføljelån.

–   Mange danskere er ikke klar over, at det er muligt at låne til attraktive rentesatser med sikkerhed i en værdipapirportefølje. Det er vigtigt at sige, at denne lånemulighed både egner sig til den almindelige privatkunde og den mere erfarne investor – hvor den første gruppe typisk er på udkig efter en lav rente, og den anden gruppe ønsker mulighed for lånefinansiering som en del af deres investeringsstrategi, siger Anne Buchardt.

For mere information, kontakt:
Johan Tidestad, kommunikationschef, +46 708-875 775
johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet er en digital bank til opsparing og investering, som findes i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Med brugervenlighed, tilgængelighed, et bredt udbud og lave priser giver vi vores kunder mulighed for at nå deres opsparingsambitioner. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Files