2015-02-26

Nordnet lanseeraa uuden mobiilisovelluksen

Nordnet Pankki investoi mobiilisovelluksiin vastatakseen asiakkaiden muuttuneeseen sijoituskäyttäytymiseen. Pankin asiakkaat voivat ostaa ja myydä arvopapereita sovelluksella joustavasti paikasta riippumatta. Sovelluksen uudet ominaisuudet mahdollistavat muun muassa yksilöllisen aloitussivun muokkaamisen, salkun toimeksiantojen ja tapahtumien katselun sekä reaaliaikaisten kurssien seuraamiseen.

Nordnet on havainnut asiakkaiden mobiililaitteiden käytön olevan merkittävässä kasvussa. Nykyisin yhä useampi arvopaperikauppa tehdään mobiililaitteilla. Viimeisen kvartaalin aikana lähes joka viides (18 prosenttia) Nordnetin verkkosivujen kävijöistä vieraili sivustolla mobiililaitteilla ja 13 prosenttia tableteilla. Vuoden 2014 aikana Nordnet Suomen asiakkaat tekivät yli 25 000 kauppaa Android-, iPad- ja iPhone-laitteilla, yhteensä noin 670 miljoonan Ruotsin kruunun pääomalla.

Nordnetin tämänhetkisillä sovelluksilla tehdään Suomessa vain noin 100 kauppaa päivässä. Lanseeraamalla uudistetun sovelluksen vastaamme asiakkaiden nykypäivän tarpeeseen, tarjoamme asiakkaille työkalun joustavampaan kaupankäyntiin ja teemme sijoittamisesta helpompaa. Uskomme, että yhä useampi vierailija tekee jatkossa kauppoja mobiililaitteilla tai tableteilla, kertoo Nordnet Suomen maajohtaja Niklas Odenwall.

Uusi mobiilisovellus lanseerataan samaan aikaan Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa paikallisilla kielillä. Nordnetin edellinen mobiilisovellus lanseerattiin vuonna 2010 ja sitä on ladattu noin 215 000 kertaa. Uuden sovelluksen voi ottaa käyttöön lataamalla sen sovelluskaupasta tai päivittämällä Nordnetin vanhan sovelluksen.  Sovellusta voivat käyttää myös muut kuin Nordnetin asiakkaat. Esimerkiksi markkinauutisia sekä kursseja ja indeksejä voi seurata 15 minuutin viiveellä ilman sisäänkirjautumista.

Tekniset tiedot:

Saatavilla iOS-, Android- ja Windows Phone -käyttöjärjestelmiin
Sisäänkirjautuminen Nordnetin tunnuksilla
Ajankohtainen markkinainformaatio, reaaliaikaiset kurssit ja indeksit
Osta ja myy osakkeita, rahastoja ja muita arvopapereita
Katsele salkkusi tapahtumia ja toimeksiantoja
Luo yksilöllinen aloitussivu

Lue lisää mobiilisovelluksesta https://www.nordnet.fi/kampanjat/nordnetapp2015.html

Lisätietoja antaa:
Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja, +358 40 565 6043
niklas.odenwall@nordnet.fi

Nordnet is a Nordic online bank with about 552,700 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on Nasdaq Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.