2010-12-13

Nordnet lanserer markedets første iPad-applikasjon for aksjehandel.

I dag lanserer nettmegleren Nordnet den første iPad-applikasjonen for aksjehandel med aksjekurser og informasjon i realtid.

– Vi var først ute med en iPhone-applikasjon for aksjehandel og fondssparing. Derfor er vi kjempestolte over også kunne presentere den første iPad-applikasjonen hvor du kan kjøpe og selge aksjer. Med app’en kan du enkelt navigere og handle aksjer, følge din portefølje, dine investeringer og være oppdatert på aksjemarkedet i realtid. Vår målsetning er hele tiden å finne nye løsninger som gjør våre tjenester enklere og mer tilgjengelig, enten dette er på pc, på mobilen eller på surfebrettet ditt, sier Anders Skar daglig leder i Nordnet Bank.

Før iPad overhodet ble lansert i Norge så gikk ryktene om at 50.000 nordmenn allerede eide surfebrettet. Statistikk fra Nordnet bekrefter at nordmenns surfemønster er i ferd med å endres. Det er ikke bare pc som gjelder lengre, men også surfebrett som iPad, og ikke minst mobiltelefoner.

– Over 6.000 personer besøkte nordnet.no via iPads i november. Dette til tross for at iPad salget bare så vidt er i gang. Etter sommeren har antall besøkende via iPad skutt i været, og det ikke noen tvil om at nordmenn er early adopters av nye teknologi. Å være i forkant og følge med på teknologiske trender er viktig for oss. Vi ser at applikasjoner til Android, iPhone og nå iPad er viktige konkurransemidler og kanaler for å nå ut til både nye og eksisterende kunder, sier Anders Skar.

Anders fortsetter:

– Ser vi på antall handler gjort via vår iPhone-applikasjon har dette økt med over 500 % siden vi lanserte tjenesten i starten av 2010. Det største kjøpet som en kunde har gjort på sin iPhone hittil er på ca 6 millioner kroner, mens det største salget er på ca 11 millioner.

For mer informasjon: www.nordnet.no/ipad

Last ned applikasjonen her: http://itunes.com/app/NordnetTrader

Har du synspunkter? Vennligst mail oss på: ipad@nordnet.no

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Anders Skar

Daglig leder Nordnet Bank Norge

Mobil: +47 959 22 277
Mail: anders.skar@nordnet.no

Informasjonen er av type som Nordnet AB (publ) kan være forpliktet til å offentliggjøre i henhold til loven lm verdipapirmarkedet, og/eller loven om handel med finansielle instrument. Informasjonen ble avgitt for offentliggjøring den 13.12.10 kl 09.20 (CET).

Om Nordnet:

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 345,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files