2015-02-26

Nordnet med ny app for iOS, Android og Windows Phone

Nettbanken Nordnet investerer i mobil for å møte kundenes endrede investeringsatferd. Den nye mobil-appen tilbyr selvfølgelig handel av aksjer, fond og andre børsnoterte produkter. I tillegg har den flere nye funksjoner som markedsinformasjon, aksjekurser og indekser i realtid, egendefinerte overvåkingslister og transaksjonshistorikk.

Bruk av smarttelefoner øker kraftig, og en undersøkelse utført av TNS Gallup i andre kvartal 2014 viste at 81 prosent av nordmenn har tilgang til en smarttelefon. Nordnet har lenge sett at mobilbruken øker, og at stadig flere kunder nå gjør sine aksje- og fondshandler på mobile enheter. Siste kvartal ble ca hvert femte (18 prosent) besøk på hjemmesiden til Nordnet gjort via mobilen, og ca 13 prosent via nettbrett. I 2014 ble det totalt gjennomført 44 862 handler til en verdi av nesten 1,9 milliarder kroner hos Nordnet Norge via Android-, iPad- og iPhone-appene.

Dette er startskuddet for en tyngre satsning på mobil for Nordnet. Stadig flere handler og stadig mer av webtrafikken går via mobilen i dag, og vi tror dette vil øke i fremover. Vi ønsker derfor å gi kundene våre tilgang til en app som fungerer sømløst uavhengig av kanal eller plattform, sier Anders Skar, Norgesjef hos Nordnet.

Nordnet lanserer sin nye app samtidig i Norge, Sverige, Danmark og Finland på lokale språk. Den forrige appen ble sluppet i 2010 og har blitt lastet ned 215 000 ganger. De som allerede har appen, trenger bare å oppdatere den i telefonenes respektive app-store for å få tilgang til den nye appen (dette fordi appene har samme applikasjons-id). Også de som ikke er kunder kan laste ned appen for å følge realtidskurser, indekser, råvarer, valuta og nyheter fra aksjemarkedet.

Tekniske spesifikasjoner:

Tilgjengelig for mobiltelefoner med iOS, Android og Windows Phone.
Innlogging med BankID eller brukernavn og passord.
Aktuell markedsinformasjon, realtidskurser og indekser.
Kjøp og salg av aksjer, fond og andre børsnoterte produkter.
Konto- og porteføljeinformasjon samt historiske transaksjoner og ordrer.
Egen startside hvor du kan skreddersy markedsinformasjon du vil følge.

Les mer om appen på www.nordnet.no/kampanjer/nordnetapp2015.html

For mer informasjon, kontakt:
Anders Skar, daglig leder Nordnet Norge, tel. 959 222 77
E-mail: anders.skar@nordnet.no

Nordnet is a Nordic online bank with about 552,700 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on Nasdaq Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.