2022-08-30

Nordnet One – enkel og billig fondssparing på autopilot

Nordnet lanserer i dag sparetjenesten Nordnet One, samt tre nye indeksbaserte fond-i-fond. Nordnet One er designet for kunder som ønsker en fornuftig langsiktig sparing i fond, men som ikke ønsker å håndtere sparingen på egen hånd.

Nordnet er historisk kjent som en digital bank med et bredt tilbud av investeringsmuligheter som aksjer, fond og ETFer rettet mot aktive og interesserte private investorer. Nå lanserer selskapet sparetjenesten Nordnet One, som inkluderer tre fondsporteføljer designet for private sparere som ønsker en fornuftig langsiktig sparing, men som ikke har tid, interesse eller kunnskap til å sette sammen og vedlikeholde en fondsportefølje på egen hånd.

– Nordnet One er enkelt forklart et verktøy som hjelper kunder å sette opp en langsiktig fondssparing, forteller Anders Skar, landssjef i Nordnet Norge og fortsetter: 9 av 10 fondskunder ønsker en form for hjelp når de skal plassere pengene sine. Med Nordnet One får vi endelig en tjeneste for den store kundegruppen som ønsker å spare, men som ikke har tid eller lyst til å velge fond på egen hånd, og som heller ikke ønsker å vedlikeholde sine fondsporteføljer på månedlig eller årlig basis. Som kunde velger du tidshorisont og risikonivå, og så håndterer Nordnet One resten.

Fondsporteføljene som kundene kan investere i via Nordnet One er de tre nye fondene Nordnet Forsiktig, Nordnet Balansert og Nordnet Offensiv. Fondene er såkalte fond-i-fond med en målsatt aksje- og renteandel. Nordnet Forsiktig inneholder 30 prosent aksjer og 70 prosent rentepapirer, mens aksjeandelen i Nordnet Balansert er 60 prosent. Nordnet Offensiv har 100 prosent aksjer. Fondenes underliggende investeringer er indeksfond og rentefond, og rebalanseres automatisk slik at kunden hele tiden har det ønskede risikonivå, altså den ønskede fordelingen mellom aksjer og renter.

Den totale årlige avgiften for de tre fondsporteføljene er 0,45 prosent. Totalkostnaden på 0,45 prosent inkluderer både plattformavgift, forvaltningskostnad samt kostnader for de underliggende fondene som Forsiktig, Balansert og Offensiv investerer i.

Å velge Forsiktig, Balansert eller Offensiv portefølje, sette opp en månedlig sparing i fondene og deretter et automatisk trekk fra din bankkonto, tar bare noen minutter. Deretter har du en langsiktig sparing som tar hånd om seg selv i mange år fremover, ifølge Nordnet.

– Nordnet One er en enkel og billig helhetsløsning, hvor man som privat investor kan spre sin risiko, sette sparingen på autopilot og samtidig føle seg sikker på at den langsiktige avkastningen ikke blir spist opp av kostnader. Vi håper at den nye sparetjenesten bidrar til at flere begynner å spare i fond – også alle de som ikke ønsker å gjøre jobben selv, avslutter Skar.

Les mer her: Nordnet One. Den eneste fondssparingen du trenger. | Nordnet

Anders Skar, Country Manager Nordnet Norway | 959 222 77 - anders.skar@nordnet.no

Nordnet er en digital bank for sparing og investeringer som opererer i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Med brukervennlighet, tilgjengelighet, et bredt tilbud og lave priser, gir vi kundene våre muligheten til å nå sine ambisjoner som sparere. Besøk oss på www.nordnet.no, www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.