2016-07-19

Nordnet Q2: Hyvä asiakasmäärän kasvu vaikeassa markkinatilanteessa

Vuoden 2016 toinen kvartaali oli tapahtumarikas maailman pörsseissä, minkä ansiosta ihmisten kiinnostus osakemarkkinoita kohtaan on korkealla. Samalla Nordnet Suomen asiakasmäärä jatkoi vahvaa kasvuaan. Kvartaalin aikana Nordnet sai myös oikeuden toimia listautumisantien järjestäjänä.

Toisen kvartaalin aikana pörssien kehitystä varjostivat mm. yleinen epävarmuus kansainvälisillä markkinoilla, Yhdysvaltain tulevat presidentinvaalit ja Iso-Britannian EU-jäsenyysäänestyksen yllättävä lopputulos kesäkuussa.

– Markkinoilla on ollut turbulenssia, mutta siitä huolimatta asiakasmäärämme Suomessa on kasvanut vahvasti ja asiakkaidemme nettotalletusmäärät ovat nousseet, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Niklas Odenwall.

Aktiivisten asiakkaiden määrä nousi 14 prosenttia 134 800:een 12 kuukauden takaiseen verrattuna. Kaupankäyntiaktiivisuus suomalaisten asiakkaiden keskuudessa laski vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla yhden prosentin verrattuna viime vuoteen. Nordnet Suomi sai alkukesästä liikkeeseenlaskijan asiamies -statuksen, minkä ansiosta Nordnet voi jatkossa toimia listautumisantien järjestäjänä Nasdaq Helsinki ja First North Helsinki -listoilla. Heinäkuussa julkaistiin niin kutsuttu IPO-center, markkinapaikka, jonka kautta suomalaiset voivat osallistua listautumisanteihin ja tutustua listautuviin yrityksiin.

– Kehitys on ollut pitkään suotuisaa Suomessa, ja tarjoamiemme palvelujen kysyntä on ollut kasvussa. Onkin jännittävää nähdä, miten asiakkaat ottavat vastaan IPO-centerin. Näemme listautumisantien järjestämisessä paljon potentiaalia, Odenwall toteaa.

Vuoden 2015 toiseen kvartaaliin verrattuna Nordnet-konsernin liiketulos laski yhdellä prosentilla 293,50 miljoonaan kruunuun. Lasku johtui alentuneista korko- ja kaupankäyntipalkkiotuloista. Nettotulos laski toisella kvartaalilla 14 prosenttia 86,8 miljoonaan kruunuun. Liikevoittomarginaali oli 30 prosenttia.

Lue koko rapotti osoitteessa http://org.nordnet.se/

Lisätietoja antaa:
Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja, +358 40 565 6043

Nordnet on pohjoismainen pankki, jonka kautta voi sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin. Nordnetin tavoitteena on antaa asiakkaille työkalut omien sijoitustensa hallintaan ja olla pohjoismaisten säästäjien ja sijoittajien ykkösvalinta. Nordnet AB on listattu Tukholman pörssiin. Tutustu meihin osoitteessa www.nordnet.fi tai www.nordnetbankab.wpengine.com.