2014-01-30

Nordnet: Rekordvækst for Nordnet i Danmark 2013

2013 var et skelsættende år for Nordnet Danmark, som gennemgik en nærmest eksplosiv vækst. Kundernes kapital voksede med 81 %, fra 6,5 mia. DKK til 11,8 mia. DKK. En stigning som er ligeligt fordelt på kunders overførsler fra andre banker på 2,6 mia. DKK og kursstigninger på 2,6 mia. DKK. Den høje vækst har samtidigt medført, at et underskud i 2012 på 10,5 mio. DKK blev vendt til et overskud på 6,3 mio. DKK i 2013.

Der er en stigende fokus på investeringsomkostninger, og flere og flere private investorer får øjnene op for Nordnets ”gør det selv-koncept” med brugervenlig online-investering til lave priser. I modsætning til den øvrige branche, hvor de fleste aktører anbefaler private at betale for forvaltning i stedet for at investere selv, går Nordnet den stik modsatte vej. Nordnet har udelukkende fokus på investering og opsparing, og udvikler løbende produkter og tjenester, som hjælper de private til at selv foretage sine investeringer.

”2013 blev vores bedste år nogensinde i Danmark. Vi har aldrig sagt velkommen til så mange nye kunder, og udover mange aktive, selvstændige investorer har vi også oplevet en stor tilgang af meget formuende kunder. Vores unikke Private Banking koncept har været en stor succes med temaet ”Det skal ikke være dyrt at være rig”, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

Highlights for Nordnet i Danmark 2013:

5.300 nye kunder i 2013 – en vækst på 21 %
Overførte midler for 2,6 mia. DKK – 40 % vækst i forhold til kundekapital per 31.12.2012
Antal handler steg fra 1.374.300 til 1.871.100 + 36 %
Udlån steg fra 233 mio. DKK til 376 mio. DKK + 61 %
Indtægter steg fra 54,3 mio. DKK til 78,4 mio. DKK + 44 %
Udnævnt til Årets Børsmægler for femte år i træk af Dansk Aktionærforening

Nordnet AB offentliggjorde i dag kvartalsregnskab for hele Nordnet-koncernen. Den kan downloades fra https://nordnetab.com/

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, Landechef for Nordnet Danmark
E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet is a Nordic online bank with about 488,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files