2015-11-02

Nordnet tar bort courtaget på över 6 000 börshandlade produkter

Genom samarbeten med emittenterna BNP Paribas, Commerzbank, Nordea, Societe Generale och Vontobel erbjuder Nordnet från och med den 2 november courtagefri handel med minifutures, warranter, turbowarranter och certifikat med och utan hävstång.

Dessa produkter gör det möjligt att få  exponering mot till exempel guld, olja, valutor, aktier och flera av världens börsindex. Totalt omfattar erbjudandet över 6 000 produkter, och utbudet går under samlingsnamnet Nordnet Supermarket.

− Vi har märkt ett kraftigt ökat intresse för handel i produkter som bull- och bearcertifikat, minifutures och hävstångscertifikat bland våra kunder och på marknaden generellt. Därför känns det extra kul att nu kunna lansera Sveriges mest konkurrenskraftiga erbjudande inom området för handel med börshandlade produkter, säger Nordnets Sverigechef Eva Trouin.

− Samtidigt är det viktigt att förstå att denna typ av produkter inte passar alla typer av sparare. Det är komplexa produkter som kräver en god kunskap om den underliggande tillgången och produkternas egenskaper. De kunder som har den förståelsen kan utnyttja denna typ av instrument för att till exempel skydda sin portfölj inför rapporter eller för att ta positioner på annars svåråtkomliga marknader, fortsätter Eva Trouin.

De börshandlade produkterna som kommer att finnas tillgängliga på Nordnet Supermarket handlas courtagefritt för ordrar som överstiger 1 000 kronor, och max 1 000 affärer per kund och månad. Mer information om Nordnet Supermarket finns på www.nordnet.se/supermarket samt på Nordnetbloggen.

För mer information, kontakta:
Eva Trouin, Sverigechef Nordnet, tel. 070-577 38 04
eva.trouin@nordnet.se

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Nordnet AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök oss på www.nordnetbankab.wpengine.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Files