2010-05-07

Nordnet til angrep mot firkantede Gammelbanker

Nordnet lanserer nå sitt nye kommunikasjonskonsept ”Unbank Yourself”, og går med det til frontalangrep mot de etablerte storbankene, eller ”Gammelbankene” som Nordnet selv kaller dem.

– Vi er har vært igjennom en strategiprosess i selskapet og har samtidig tatt fram en ny merkevareplattform. Uttrykket og merkevaren konkretiseres ved at Nordnet er det runde alternativet i en firkantet bankverden, forteller Anders Skar daglig leder i Nordnet Norge.

Et av målene i kampanjen er å sette merkelappen Gammelbanken på de mer etablerte aktørene. Budskapet går ut på å fordumme de firkantede bankene og stille dette i kontrast til et rundere Nordnet.

I reklamekampanjen gestaltes en gammelbank der absolutt alt er firkantet, globuser, golfballer og hodene. Forskjellen som Nordnet vil løfte fram er at der bankens eksperter gir råd om deres egne produkter, gir Nordnet kundene forutsetninger for selv å bli eksperter, og på egen hånd ta vare på sparepengene sine.

– Bankens rådgivere er ingenting annet enn utkledde selgere. Vi gir kunden makten, og tjener på at kundene selv er eksperter, sier Anders Skar.

Reklamefilmene på YouTube:

– Velkommen til Gammelbanken:
– Gammelbanken spiser kake:
– Gammelbanken spiller golf:
– Gammelbanken på jobb:

Kilde: Nordnet