2013-12-18

Nordnet tuo HealthInvest Value Fund -rahaston Suomen markkinoille

Rahastoyhtiö HealthInvest Partnersin vuonna 2009 perustettu HealthInvest Value Fund -rahasto on lanseerauksestaan lähtien ollut maailman parhaiten tuottava lääkesektorin rahasto. Nettipankki Nordnet tuo rahaston ensimmäisenä yli 90 000 suomalaisen säästäjän saataville.

HealthInvest Partners on terveys- ja hoitoalan sijoituksiin erikoistunut ruotsalainen rahastoyhtiö. Nordnet Ruotsi on tarjonnut asiakkailleen neljää yhtiön rahastoa vuodesta 2009, ja Nordnet Suomen kanssa aloitetun yhteistyön myötä HealthInvest Partners tuo aluksi yhden rahastonsa Suomen markkinoille.

– Ruotsalaisten säästäjien arvostama HealthInvest Value Fund -rahasto on ollut valikoimassamme jo pitkään, ja olemme tyytyväisiä, että voimme tarjota sitä nyt myös suomalaisille asiakkaille. Rahastosäästäminen on ollut Ruotsissa suositumpaa kuin Suomessa, mutta olemme huomanneet kysynnän kasvaneen huomattavasti myös suomalaisten asiakkaidemme keskuudessa, kertoo Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja.

– Yhteistyömme Nordnet Ruotsin kanssa on sujunut erittäin hyvin, joten uskomme myös Suomen markkinoiden potentiaaliin.  Helsingin pörssissä on Tukholman pörssin tavoin suhteellisen vähän lääkesektorin osakkeita, ja siksi rahastomme voi olla myös suomalaisille säästäjille hyvä keino hajauttaa sijoitustensa riskejä, toteaa HealthInvest Partnersin myyntijohtaja Martin Almblad.

Nordnet ei peri rahastoista merkintä- tai lunastuspalkkioita. Minimisijoitus HealthInvest Value Fund -rahastoon on 15 eur/merkintä.

Lisätietoja antaa:
Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja
niklas.odenwall@nordnet.fi

Martin Almblad, myyntijohtaja, HealthInvest Partners AB
puh. +46 (0)8 440 38 34
martin.almblad@healthinvest.se

Nordnet is a Nordic online bank with about 483,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.