2006-01-05

Nordnet ykkönen Pohjoismaiden pörsseissä

Nordnet oli vuonna 2005 suurin välittäjä Pohjoismaiden pörsseissä. Tuore yhteenveto Helsingin, Tukholman, Oslon ja Kööpenhaminan pörsseistä osoittaa tämän.

”Mitä tästä voisi sanoa? Mielestämme tämä on suurenmoista. Olemme vuoden aikana vahvistaneet asemaanne Pohjoismaiden johtavana välittäjä koskien yksityissäästämistä ja olemme myös kohonneet Pohjoismaiden ykköseksi. Yksityishenkilöt osoittavat jälleen valitsevansa mieluummin osakekauppoihin erikoistuneen välittäjän kuin perinteisen pankin”, Jessica Gertun sanoo, tiedotuspäällikkö Nordnetissa.

Nordea oli suurin välittäjä vuonna 2004. Nordnet välitti vuoden 2005 aikana 19% enemmän kauppoja kuin Nordea. Nordnetin kautta tehtiin 7,66% kaikista osakekaupoista Pohjoismaiden suurimmissa pörsseissä vuonna 2005.

Helsinki,Tukholma, Oslo, Kööpenhamina
2005 2004
No % No %
Nordnet Bank 4 356 154 7,66% 2 925 311 7,65%
Nordea 3 660 124 6,43% 3 284 512 8,59%
SEB 3 608 999 6,34% 2 965 007 7,75%
Handelsbanken 2 752 130 4,84% 2 369 716 6,20%
Fischer
Partners 2 600 461 4,57% 2 283 943 5,97%
Avanza 2 408 649 4,23% 1 907 757 4,99%
Morgan
Stanley 2 377 889 4,18% 1 365 180 3,57%
Danske Bank 2 354 497 4,14% 1 592 223 4,16%
Carnegie 2 084 447 3,66% 828 243 2,17%
E*Trade 1 692 130 2,97% 1 333 648 3,49%
Yhteensä: 56 891 852 100,00% 38 249 233 100,00%

Taulukko. Pohjoismaiden 10 suurinta välittäjää koskien osakekauppoja Helsingin, Tukholman, Oslon ja Kööpenhaminan pörsseissä vuonna 2005 sekä 2004. Lähde: Nordnetin kokoama virallinen tilasto pörsseistä

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
Jessica Gertun, Tiedotuspäällikkö, +468-506 330 30, +46709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 110 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.nordnet.lu.

Files