2019-09-30

Nordnetiltä uusi verkkopalvelu maksuttomilla striimaavilla kursseilla ja uudistetuilla hakutoiminnoilla

Nordnet julkaisi lauantaina uudistetun verkkopalvelunsa. Uudessa verkkopalvelussa on päivitetty käyttöliittymä, uudistetut yleisnäkymät, sekä monia täysin uusia toiminnallisuuksia.

Toimme suomalaisille asiakkaillemme viikonloppuna selvän parannuksen aiemmin käytössä olleeseen verkkopalveluumme. Uuteen verkkopalveluun tottuminen ja sen oppiminen vie hetken, mutta siinä on niin monia hyödyllisiä uusia ominaisuuksia, että opettelu todella kannattaa, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Nordnet.fi on koodattu alusta lähtien täysin uusiksi, vastaamaan nykyajan vaatimuksia ja toimimaan kaiken kokoisilla päätelaitteilla. Uudessa palvelussa on monia uusia toiminnallisuuksia:

• Vastuullista sijoittamista tukevat uudet hakutoiminnot ETF:ille ja rahastoille – palvelussa voi suodattaa esiin matalan hiiliriskin sijoituksia ja jättää hakutuloksista pois kohteita, jotka omistavat yhtiöitä, esimerkiksi tupakka-, ase- tai hiiliteollisuudessa (”Ei-toivotut omistukset”-suodatin).
  • Reaaliaikaisesti striimaavat, eli automaattisesti päivittyvät osto- ja myyntikurssit (5 tarjoustasoa) pohjoismaisille osakkeille maksutta. Toimeksiantoa tehdessä näkyy myös reaaliaikaiset snapshot-kurssit USA:n, Kanadan ja Saksan markkinoilla listatuille osakkeille.
  • Parannettu hakunäkymä pörssilistatuille tuotteille, kuten sertifikaateille ja turboille sekä minifutuureille. Uudesta näkymästä näkee yhdellä silmäyksellä mm. sertifikaattien vipukertoimet ja spreadit.
  • Uudet osake-, rahasto- ja ETF-ideasivut, joissa on koottuna tunnettuja ja suosittuja yhtiöitä eri sektoreilta ja markkinoilta.
  • Automaattisesti synkronoituvat seurantalistat mobiilisovelluksen ja verkkopalvelun välillä.
  • Teknisen analyysin -työkalut liukuvilla keskiarvoilla (SMA ja EMA) ja Bollinger Bands (BB) -kuvioilla.
  • ETF:ille Morningstar-rating, joka asettaa ETF:t paremmuusjärjestykseen (1–5 tähteä) kussakin luokassa riskikorjatun tuoton perusteella.

Merkittävä ero vanhan ja uuden verkkopalvelun välillä on se, että uusi palvelu on suunniteltu käyttäjälähtöisesti, toisin kuin vanha verkkopalvelu, jossa keskiössä olivat käyttäjän eri tilit.

Nordnetin vanha verkkopalvelu on ollut käytössä vuodesta 2007, joten oli jo aika siirtyä eteenpäin. Uusi verkkopalvelu on jo käytössä laajasti Norjassa ja Tanskassa ja neljäs toimintamaamme Ruotsi siirtyy uuteen verkkopalveluun vielä tämän vuoden puolella. Uudessa verkkopalvelussa on käyttäjäystävällisempi, nykyaikainen rakenne, johon on helpompi kehittää uusia toiminnallisuuksia jatkossa asiakkaidemme palautteen perusteella, sanoo Tuppurainen.

Lisätietoja antaa:

Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja