2016-05-19

Nordnetin Jukka Oksaharju julkaisee yhdessä Karo Hämäläisen kanssa Sijoita kuin guru -kirjan

Nordnetin osakestrategi Jukka Oksaharju on kirjoittanut kolmannen sijoituskirjansa yhdessä kirjailija ja pörssitoimittaja Karo Hämäläisen kanssa. Uutuuskirjan esipuhe on Björn Wahlroosin. Kirja paljastaa menestyssijoittajien reseptit sekä soveltaa niitä Helsingin pörssiin ja nykyhetken markkinatilanteeseen.

Sijoita kuin guru -kirjassa Jukka Oksaharju ja Karo Hämäläinen purkavat auki finanssimaailman kunnioitetuimpien mestareiden sijoitusfilosofiat. Kirja paljastaa, miten legendat ovat tehneet miljardinsa, kuinka Benjamin Graham valitsi osakkeita ja miksi Warren Buffett on maailman menestynein sijoittaja.

Elämme aikaa, jolloin sijoitustoiminnassa varovaisuudesta on tullut maksullista. Vain hullu jää nyt tuleen makaamaan. Menestyjä yrittää riskin eliminoimisen sijaan hallita sitä. Sijoita kuin guru ei jätä lukijaa nykytilassa osin käyttökelvottomien yleisen tason sijoitusperiaatteiden varaan, vaan kirjassa luodaan nykypäivän osakesalkut siten kuin gurut olisivat ne suunnitelleet. Luvuissa ei sentään hahmotella Talvivaaran entisen kaivoksen pelastussuunnitelmaa, sillä kirja käsittelee vain maallisia guruja, kertoo Nordnetin osakestrategi ja sijoituskirjailija Jukka Oksaharju.

Gurujen sijoitusperiaatteita sovelletaan markkinoilla kaiken aikaa. Niihin perehtyminen auttaa myös näkemään, kuinka monelta kantilta sijoittamista voi lähestyä – ja menestyä, sanoo kirjailija ja pörssitoimittaja Karo Hämäläinen.

Yrityskaupoissa pannaan yleensä yhteen Alcatel ja Lucent ja 1+1 on suunnilleen puolitoista. Kirjan kirjoittaminen ei kuitenkaan ole dinosaurusten fuusio vaan touhua, jossa toisiaan sopivasti täydentävät tekijät saavat tuotettua lukijalle enemmän kuin kumpikaan kirjoittaja yksin. Aavistelin, että Jukan kanssa olemme sopivasti erilaisia, jotta hajauttamishyötyä tulisi rutkasti. Niin kävi, enemmän kuin osasin aavistaa ennalta, jatkaa Hämäläinen.

Sijoita kuin guru -kirjan voi tilata jo nyt ennakkoon Nordnetistä. Kirja julkaistaan elokuussa 2016.

Lisätietoja antavat:

Jukka Oksaharju, Nordnet Suomen osakestrategi ja sijoituskirjailija, +358 50 376 0589

jukka.oksaharju@nordnet.fi

Karo Hämäläinen, kirjailija ja pörssitoimittaja, +358 45 163 4560