2009-12-04

Nordnetin tytäryhtiö eQ myy varainhoitoliiketoimintansa

Nordnet Bank AB:n tytäryhtiö eQ Pankki Oy on allekirjoittanut sopimuksen, jolla se myy eQ Asset Management Oy, eQ Rahastoyhtiö Oy, eQ Turku Omaisuudenhoito Oy ja Active Hedge Advisor AHA Oy -yhtiöistä omistamansa osakkeet käteis-kaupalla noin 3,5 miljoonan euron kauppahintaan varainhoitoliiketoiminnan toimivalle johdolle ja Fennogens Investments S.A.:lle.

eQ Pankin ja Nordnetin integraatio etenee suunnitelmien mukaan. Nordnet on aiemmin tiedotteessaan ilmoittanut, että eQ:n varainhoitoa koskevat liiketoiminta-alueet eivät sisälly Nordnetin ydinliiketoimintaan. Tämän strategisen päätöksen vuoksi eQ Pankki myy koko varainhoito- ja rahastoliiketoimintansa käsittäen 43 työntekijää varainhoitoliiketoiminnan toimivalle johdolle ja Fennogens Investments S.A.:lle, jonka omistavat välillisesti Henrik Ehrnrooth, Georg Ehrnrooth ja Carl Gustaf Ehrnrooth.

Omistajavaihdos ei aiheuta asiakkaille mitään muutoksia eikä se edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä. Kaupan ehtona on Suomen Finanssivalvonnalta saatavat luvat osakekaup¬pojen toteuttamiseen. Osakkeiden omistusoikeuden siirto tapahtuu Finanssivalvonnalta saatujen lupien jälkeen.

Osana Nordnetin strategiaa eQ Pankki on tehnyt uudelleen järjestelyjä. Instituutiovälitys-, markkinatakaus- ja analyysitoiminnot ovat omina yksikköinä lopetettu marraskuussa 2009. Jatkossa palvelemme kaikkia arvopaperinvälitysasiakkaitamme online-välitys ja Private Desk -yksiköissä ja analyysipalvelut tarjotaan yhteistyökumppanin avulla.

“Suuntaamalla ponnistelumme eQ:n menestyksellisen online-arvopaperinvälitysliike-toiminnan integrointiin osaksi omaa toimintaamme, pystymme vahvistamaan tarjontaamme yksityissijoittajille Suomessa. Uskon suomalaisen säästämismarkkinan potentiaaliin. eQ:n integrointi on suuri askel kohti visiotamme olla Pohjoismaiden johtava säästämiseen ja sijoittamiseen erikoistunut pankki”, sanoo Nordnetin toimitusjohtaja Carl-Viggo Östlund.

Files