2017-02-23

Ny styrelse i Nordnet

På extra bolagsstämma i Nordnet den 21 februari valdes ny styrelse i Nordnet. Styrelsen består från och med detta datum av följande ledamöter:

• Hans Larsson (styrelseordförande): Har tidigare haft en rad ledande befattningar inom SEB och är idag styrelseledamot i bland annat Lindorffgruppen.
  • Tom Dinkelspiel: Styrelseledamot i Nordnet sedan 2007, och styrelseordförande i E. Öhman J:or AB, Swedsec Licensiering AB och NNB Intressenter AB.
  • Jan Dinkelspiel: Grundare och VD för rekryteringsfirman 10Xrecruit, tidigare bland annat innovationschef och Sverigechef på Nordnet.
  • Christian Frick: Partner, NC Advisory AB, rådgivare till Nordic Capitals Fonder och styrelseledamot i bland annat Resurs Holding AB.
  • Christopher Ekdahl: Director, NC Advisory AB, rådgivare till Nordic Capitals Fonder och styrelseledamot i bland annat bolag inom Resurskoncernen samt Gina Tricot.
  • Pierre Siri: Har en lång bakgrund inom internet och mobilt, bland annat som tidigare VD och delägare i blocket.se. Idag partner på Merro, ett investmentbolag med fokus på digitala marknadsplatser, samt styrelseledamot i Hemnet.

”Det här är en nystart för Nordnet. Vi har fått en spännande styrelse med en blandning av kompetenser inom finans, entreprenörskap och digital innovation. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med styrelse och ledning för att utveckla Nordnet i en riktning som tillför värde åt såväl bolagets kunder och medarbetare som ägarna” säger Hans Larsson, styrelseordförande i Nordnet.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef, 0708-87 57 75

Email: johan.tidestad@nordnet.se
Follow us on Twitter @Nordnet

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Besök oss på www.nordnetbankab.wpengine.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.