2011-04-11

Paradox Interactive tecknar tjänstepensionsavtal med Nordnet

Paradox Interactive har valt att teckna ett tjänstepensionsavtal med Nordnet. Avtalet omfattar Paradox Interactives samtliga 26 anställda och träder i kraft från och med 1 maj

– Vi är mycket hedrade över att ha fått Paradox Interactives förtroende att leverera en komplett tjänstepensionslösning som omfattar alla deras anställda. Vi ser tydligt en ökad efterfrågan på transparens och att förstå vad det är man exakt betalar för från kunder. På så sätt känner kunden en ökad kontroll och förtroende, samtidigt som de slipper onödiga avgifter och har stora förvaltningsmöjligheter. Det är just det som är syftet med hela vårt erbjudande, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

– Det känns jättekul att inleda ett samarbete med Nordnet. Vi blev nyfikna på bolaget efter att Per H Börjesson som representerar vår huvudägare Spiltan talade sig varm om deras tjänstepensionslösning. Det visade sig mycket riktigt vara den leverantör som bäst motsvarade våra förväntningar och kunde presentera den mest moderna, flexibla och prisvärda lösningen som utgick från våra behov. Jag upplever även som kund att det finns en öppenhet, eftersom deras lösning är transparant och fri från fasta avgifter, säger Lena Blomberg, CFO på Paradox Interactive.

Om Paradox Interactive:

Bolaget startade 1999 och är ett strategispelsbolag. Bolaget är både utvecklare och förläggare av dessa spel.

För mer information vänligen se: http://www.paradoxplaza.com/

Om Nordnet:

Nordnet erbjuder tjänster inom bank, sparande och pension på nätet. Nordnet är börsnoterat på NASDAQ OMX Stockholm. Bolaget är verksamt i Sverige, Danmark, Finland och Norge.

För mer information om vårt pensionserbjudande vänligen besök: www.nordnet.se/pension

Källa: Nordnet | For ytterligare information, kontakta: Jan Dinkelspiel, Sverigechef, +46 701-49 79 15 – jan.dinkelspiel@nordnet.se

Files