2007-11-05

PPM-förvaltning förenklar för pensionsspararen

I dag lanserar Nordnet en tjänst för förvaltning av PPM-sparandet. Några av marknadens främsta experter på fonder har skapat fem olika portföljer för PPM-spararen.

”Tidigare i höst lanserade vi en kostnadsfri PPM-tjänst för den som själv vill förvalta sitt sparande. Nu erbjuder vi även färdiga fondportföljer för den som vill dra nytta av våra fondexperters arbete. Våra PPM-tjänster ger en mycket god överblick och kontroll på PPM-sparandet”, säger Daniel Ljungel, produktchef på Nordnet.

De fem fondportföljerna är framtagna av Nordnets Placeringsråd med Nordnets analyschef Peter Malmqvist i spetsen. Fondportföljerna har riskprofilerna Låg, Mellan, Hög och Max. Dessutom finns fondportföljen Billig med fokus på fonder med låga avgifter. Varje portfölj består av fem högkvalitativa fonder som ingår i PPMs sortiment. Kunden kan när som helst byta fondportföljen mot en annan utan kostnad.

”Förvaltningstjänsten kostar 199 kr per år – oavsett storlek på sparkapitalet, vilket är ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande”, säger Daniel Ljungel.

I Nordnets PPM-tjänst kan man följa portföljutvecklingen på dagsbasis direkt på webben och det är enkelt att byta fonder direkt via Nordnets webbtjänst.

Files