2006-02-14

Prisbomb – minimicourtaget sänks till 39 kr

Idag introducerar Nordnet den nya depåklassen Mini med ett minimicourtage på endast 39 kronor för aktiehandel på Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen.

”Vi vill att det ska vara billigt att göra små aktieaffärer. Vi vill också att aktiesparare oavsett hur stor aktieportfölj man har ska ha möjlighet att använda alla våra tjänster. Nu erbjuder vi marknadens bredaste och mest innehållsrika tjänst, med aktiehandel på sex marknader, till marknadens lägsta courtage oavsett om man är en liten eller stor investerare”, säger Jessica Gertun, informationschef på Nordnet.

Den nya depåklassen heter Mini och har ett minimicourtage på 39 kr och ett rörligt courtage på 0,15% för aktieaffärer på Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Nordnet lanserar Mini samtidigt i Sverige, Norge och Danmark. För kunder som gör större aktieaffärer finns depåklasserna Standard, Bonus eller Pro med courtage ned till endast 0,04%. I övrigt är villkoren i princip desamma för Mini och Standard.

”Minidepå kommer att attrahera kunder som gör mindre och färre aktieaffärer men som ändå vill ha tillgång till marknadens bästa verktyg och tjänster för sparande via Internet” säger Jessica Gertun.

”Vi fortsätter att vara den som leder utvecklingen för att ge de bästa villkoren och tjänsterna till våra kunder. Att vi när verksamheten går som bäst och aktiviteten på börsen är som högst, går ut och sänker courtaget, hoppas jag blir en riktigt rolig överraskning för alla aktiesparare.”, säger Klas Danielsson, vd på Nordnet.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, Informationschef, 08 506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

Files