2018-01-03

Rekordstor nettohandel i fond i desember

Nordnet-kunder kjøpte fond for 254 millioner kroner netto i desember. Dermed ble desember måneden med høyeste fondskjøp i 2017. Oslo Børs stengte året nær «all time high», og optimismen gjenspeiles i nettotegningen.

Statistikk fra Nordnet viser enda en måned med høy nettotegning i fond. Totalt kjøpte privatpersoner, via investeringsbanken Nordnet, fond for 254 millioner i løpet av desember 2017.

– Igjen var DnB Teknologi det mest kjøpte fondet.  Nasdaq satte rekord over 50 ganger i 2017. Dette har nok bidratt til interessen for DNB teknologi, som har mye av porteføljen i USA. Indeksfondet til Nordnet tok andreplassen som i forrige måned, sier Tom Hauglund.

– På listen over de mest solgte fondene i desember er Alfred Berg Gambak, Skagen Global og KLP Pengemarked, sier Investeringsøkonom Tom Hauglund.

Mest kjøpte fond Mest solgte fond
DNB TEKNOLOGI ALFRED BERG GAMBAK
NORDNET SUPERFONDET NORGE SKAGEN GLOBAL
FORTE OBLIGASJON KLP PENGEMARKED
STOREBRAND GLOBAL MULTIFACTOR SKAGEN KON – TIKI
KLP AKSJEGLOBAL INDEKS FORTE NORGE
KLP AKSJENORGE INDEKS FONDSFINANS NORGE
HANDELSBANKEN HØYRENTE DNB AKTIV RENTE
FIDELITY EMERGING MARKETS HOLBERG LIKVIDITET
HOLBERG RURIK DELPHI NORDIC
NORDEA EMERGING STARS KLP AKSJENORGE

For mer informasjon kontakt: Tom Hauglund, Investeringsøkonom Nordnet Norge

| +47 928 15 234 | tom.hauglund@nordnet.no |Twitter: @TomNordnet

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Besøk oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.