2010-11-29

Suomalaiset Pohjoismaiden köyhimpiä

TNS SIFOn tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat köyhempiä kuin muut pohjoismaalaiset. Arviolta joka neljäs suomalainen ei selviydy odottamattomasta menoerästä.

Suomalaiset selviytyvät pohjoismaalaisista huonoiten odottamattomasta menoerästä. Noin 30 %:lla suomalaisista on vähemmän kuin 500 euroa taloudellista puskuria odottamattoman varalle. Tutkimuksen mukaan norjalaiset ovat odotetusti rikkaampia kuin pohjoismaiset naapurit. Vain 16 %:lla norjalaisista on vähemmän kuin 500 euroa taloudellista puskuria. Myös hyvätuloisten suomalaisten taloudellinen puskuri on Pohjoismaiden pienin. Vain 20 %:lla suomalaisista taloudellinen puskuri on 10 000 euroa tai enemmän. Tanskassa vastaava luku on 23 %, Norjassa 30 % ja Ruotsissa 31%.

Oheisen viestin liitteenä koko tutkimus. Tutkimuksessa on keskeisimmät tulokset sekä paikallisella, että pohjoismaisella tasolla.

Lisätietoja tutkimuksesta antaa:

Juha Raumolin, edustaja, Nordnet Bank AB suomen sivuliike

Matkapuhelin: +358 50 500 4525
S-posti: juha.raumolin@nordnet.fi

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 347,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files