2011-06-15

Suomen tylsin pankki valittu

Nettipankki Nordnet antoi Novuksen kysyä suomalaisilta, mikä pankki on heidän mielestään Suomen tylsin. Sampo pitää suurella marginaalilla ensimmäistä sijaa Nordean ja Osuuspankin seuratessa perässä.

Joka neljäs kyselyyn vastanneista mainitsee Sampon Suomen tylsimmäksi pankiksi. Avointa kysymystä seurasi lisäkysymys, jossa vastaajia pyydettiin perustelemaan valintansa. Kallis, huono palvelu ja pankin koko ovat yleisimpiä syitä valintoihin.

Suomen tylsin pankki

1. Sampo (23 %)

2. Nordea (17 %)

3. Osuuspankki (14 %)

4. Säästöpankki (5 %)

5. Aktia (4 %)

–  Tulokset puhuvat puolestaan. Kivijalkapankit miehittävät kaikki palkintokorokkeen viisi ylintä sijaa. Syynä tähän on se, että ne perivät kalliita ja piilotettuja maksuja, ovat joustamattomia eivätkä panosta asiakaslähtöisyyteen. Isoin virhe, jonka voi pankkina tehdä, on pitää asiakkaita itsestäänselvyytenä. Asiakaslähtöisyys ja henkilökohtainen palvelu ovat kaiken A ja O, sanoo Nordnet Suomen arvopaperinvälityksen johtaja Nuutti Hartikainen.

Top 3 -perustelua – Sampo

1. Kallis

2. Huono palvelu
3. Koko

Tutkimuksesta:
Novus toteutti tutkimuksen Nordnetin toimeksiannosta. Tutkimus perustuu 1 000 suomalaisen haastatteluihin. Kysymys kuului: ”Mikä on mielestäsi Suomen tylsin pankki?” Sitä seurasi lisäkysymys: ”Voitko perustella vastauksesi?” Täysin avoin kysymys antoi mahdollisuuden vastata myös Nordnet, mitä kukaan ei tehnyt tässä tutkimuksessa.

Lisätietoja antaa: Nuutti Hartikainen, Nordnet Suomen arvopaperinvälityksen johtaja
+358 9 681 78 499, +358 50 380 3805

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 370,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Files