2008-11-13

Sweco väljer Nordnet för anställdas bonus

Sweco och Nordnet har ingått ett samarbete där Swecos anställda i Sverige, Norge och Finland kommer att få sin aktiebonus utbetalad till konton hos Nordnet. Nordnet administrerar således Swecos incitaments- och förmånsprogram gällande aktietilldelning för de anställda i Norden.

– Vårt samarbete med Sweco på den svenska, norska och finska marknaden signalerar tydligt möjligheterna som ligger i Nordnets nordiska fokus. Vi har etablerat ett koncept för att kostnadseffektivt och kundvänligt hantera och genomföra program där företag erbjuder sina anställda bonus och andra incitament i form av aktier eller fondandelar. Vi är mycket glada att Sweco har valt oss som partner, säger Nordnets VD Carl-Viggo Östlund.

Sweco har totalt cirka 5 500 anställda varav cirka 4 500 i Sverige, Norge och Finland, och den bonus som utbetalas till de anställda kommer att utgå i form av Sweco-aktier.

– Det här är ett strategiskt viktigt samarbete för Nordnet eftersom vi nu även inom detta område tar upp konkurrensen med storbankerna, fortsätter Carl-Viggo Östlund.

Files