2011-05-20

Tvåbarnsmamma utmanar Nordnets experter

Christina Söderberg, en helt vanlig tvåbarnsmamma utmanar Nordnets experter. Med en miljon kronor ska hon under ett år investera i en aktieportfölj med målet att slå bolagets egna experter med bästa möjliga avkastning. Aktiviteten, utmanarna, är ett led i att bevisa att Nordnets strategi ”Unbank Yourself” verkligen fungerar på riktigt. Du behöver inte vara en expert för att kunna handla eller lyckas med aktier.

Christina Söderberg är 42 år gammal, bor i Bromma, är gift och har två barn i skolåldern. Hon har ringa erfarenhet av aktieplaceringar. Ändå kommer hon utmana Nordnets experter under ett år för att generera bäst avkastning.

Det är svårt att spara ihop pengar som gör dig oberoende med enbart din lön. Därför behövs andra former av placeringar.  Jag vill främst visa kvinnor att det inte behöver vara så svårt att placera pengar i aktier och att det inte är något som bara är förbehållet proffs eller att du behöver en rådgivare. Jag kommer max lägga en halvtimme per dag på detta, säger Christina Söderberg.

Christina kommer sammantaget placera en miljon kronor i 15 olika aktier, som hon samlat ihop från familjens besparingar och en uppskjuten köksrenovering. Hon kommer utgå från en modell med inbyggda stop-loss funktioner, vilket innebär att hon aldrig kan förlora mer än 25%. Hon placerar inte heller mer än 10% i en och samma aktie.

Utmanaren går helt i vår Nordnetanda, eftersom vi lever som vi lär genom att konkretisera ”unbank yourself” konceptet ytterligare. Du är din egen bästa bankman, säger Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

För att följa ”utmanaren” vänligen besök: www.nordnet.se eller www.takeachanceonme.se.

För ytterligare information, kontakta: Jan Dinkelspiel, Sverigechef, +46 701-49 79 15 – jan.dinkelspiel@nordnet.se

Files