2013-10-11

Veckans Affärer utser Nordnet till Sveriges bästa börsbolag

Tidningen Veckans Affärer har undersökt samtliga svenska börsbolags utveckling det senaste decenniet och rankar Nordnet Bank på förstaplatsen. Nordnet får som enda bolag full poäng i samtliga undersökta kategorier: omsättning, vinstmarginal, avkastning, kursutveckling under 10 år och kurs i år.

Veckans Affärer rankar samtliga Sveriges börsbolags utveckling under 2003 till 2012. Nordnet står som vinnare och Veckans Affärer sammanfattar  “de största börssuccéerna är bolagen som bäst kapitaliserat på nya, digitala innovationer”.

-Det känns väldigt roligt att bli utsedda till börsens bästa bolag, säger Håkan Nyberg, vd på Nordnet. Vi är Nordens största nätbank och planerar att växa ytterligare. Det vinnande konceptet är, förutom hårt arbete och kundfokus, en lyckad digitalisering av banktjänster och en nordisk plattform.

-De som tagit oss dit vi är idag är ju kunderna, och nu ska vi fortsätta fokusera på att förvalta deras förtroende! avslutar Håkan Nyberg.

Anmälan är öppen till presentationen av Nordnets delårsrapport den 23 oktober. Anmäl dig här!

För mer information, kontakta:
Håkan Nyberg, vd Nordnet, 08-506 330 36
hakan.nyberg@nordnet.se

Nordnet is a Nordic online bank with about 470,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.